Spotify pozwoli artystom wybierać, co powinni słuchać ich fani. Serwis zapowiedział nowe podcasty i dźwięk HiFi (wideo)
W poniedziałek wieczór podczas wirtualnego wydarzenia "Stream On" platforma Spotify zapowiedziała szereg nowości, w tym szeroką gamę nowych podcastów, nowe funkcje dedykowane artystom, dystrybutorom i wytwórniom oraz jakość dźwięku HiFi. Ponadto, serwis pojawi się na wielu nowych rynkach i w nowych wersjach językowych.
Spotify z jakością HiFi
Odpowiadając na zapotrzebowanie użytkowników, dla których istotne znaczenie ma jakość dźwięku, Spotify wprowadza Spotify HiFi.
Materiały w bezstratnym formacie audio pojawią się na platformie w późniejszej części bieżącego roku. Na początek Spotify HiFi będzie dostępne na wybranych rynkach dla subskrybentów pakietu Premium.
Nowe podcasty
Wśród nowych ekskluzywnych podcastów, które pojawią się w ramach biblioteki Spotify, są m.in.:
- seria "Renegades: Born in the USA", zawierająca rozmowy prezydenta Baracka Obamy i Bruce'a Springsteena,
- podcast LEAP oparty na projekcie ARRAY's Law Enforcement Accountability Project, uruchomiony po śmierci George’a Floyda, który ma zwrócić uwagę na głośne przypadki brutalności policji wobec czarnoskórych, rozpatrywane z punktu widzenia funkcjonariuszy,
- partnerstwo z braćmi Russo, reżyserami filmu "Avengers: Koniec gry",
- produkcja "Batman Unburied" w ramach partnerstwa z wytwórnią Warner Bros. i wydawnictwem DC.
Nowe rynki, nowe języki
W najbliższych dniach Spotify zostanie wprowadzony na 85 nowych rynków. Do tego wdrożonych zostanie 36 nowych wersji językowych aplikacji.
Nowe rynki, na które wchodzi Spotify, to ponad 1 miliard potencjalnych nowych użytkowników serwisu. Są to: Angola, Antigua i Barbuda, Armenia, Azerbejdżan, Bahamy, Bangladesz, Barbados, Belize, Benin, Bhutan, Botswana, Brunei Darussalam, Burkina Faso, Burundi, Wyspy Zielonego Przylądka, Kambodża, Kamerun, Czad, Komory, Wybrzeże Kości Słoniowej, Curaçao, Dżibuti, Dominika, Gwinea Równikowa, Suazi, Fidżi, Gabon, Gambia, Gruzja, Ghana, Grenada, Gwinea, Gwinea Bissau, Gujana, Haiti, Jamajka, Kenia, Kiribati, Kirgistan, Laos, Lesotho, Liberia, Makau, Madagaskar, Malawi, Malediwy, Mali, Wyspy Marshalla, Mauretania, Mauritius, Mikronezja, Mongolia, Mozambik, Namibia, Nauru, Nepal, Niger, Nigeria, Pakistan, Palau, Papua Nowa Gwinea, Rwanda, Samoa, San Marino, Wyspy Świętego Tomasza i Książęca, Senegal, Seszele, Sierra Leone, Wyspy Salomona, Sri Lanka, Saint Kitts i Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent i Grenadyny, Surinam, Tanzania, Timor Wschodni, Togo, Tonga, Trynidad i Tobago, Tuvalu, Uganda, Uzbekistan, Vanuatu, Zambia i Zimbabwe.
Jak działa Discovery Mode
Spotify zapowiedziało także kilka innych nowości, w tym poszerzenie programu Spotify for Artists o 25 nowych języków.
Oprócz tego pojawi się funkcja Discovery Mode. Pozwala ona artystom wybierać, które piosenki chcą promować na takich listach jak Discover Weekly czy Release Radar oraz rekomendacjach wybieranych przez przez algorytm usługi.
Testy wersji beta Discovery Mode już ruszyły. Oprócz tego firma pozwoli też wytwórniom z Australii, Irlandii, Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii na publikowanie sponsorowanych poleceń za sprawą funkcji Marquee.
Spotify poinformowało, że planuje wprowadzić Discovery Mode na pierwszych rynkach jeszcze w 2021 roku.
Jak podaje Spotify, na platformie dostępnych jest ponad 70 mln piosenek, 4,6 mld playlist oraz ponad 2 mln podcastów stworzonych przez ponad 8 mln twórców.
Serwis streamingu audio Spotify na koniec 2020 roku miał 345 mln użytkowników, z czego 155 mln to abonenci kont premium. Liczba płacących użytkowników wzrosła rok do roku o 11 mln. Platforma zapowiada podwyżki abonamentów na 25 rynkach.
Dołącz do dyskusji: Spotify pozwoli artystom wybierać, co powinni słuchać ich fani. Serwis zapowiedział nowe podcasty i dźwięk HiFi (wideo)