Sportowefakty.wp.pl przed Sport.onet.pl, mocno w górę Polsatsport.pl (TOP10 stron sportowych)
Sportowefakty.wp.pl mają zdecydowanie więcej użytkowników i odsłon niż Sport.onet.pl oraz nieco dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego. Do Grupy Onet-RASP należą też będące w pierwszej dziesiątce strony Przeglądsportowy.pl, Ofsajd.onet.pl i Ekstraklasa.tv. W skali roku bardzo duży wzrost odwiedzalności osiągnął Polsatsport.pl.
W październiku br. Sportowefakty.wp.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziało 5,82 mln realnych użytkowników (czyli 22,31 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w serwisie 154,51 mln odsłon, a każdy korzystał z niego średnio przez 41 minut i 52 sekundy - wynika z badania Gemius/PBI. Witryna miała o 878,6 tys. użytkowników, 51,15 mln odsłon i 2:36 minuty średniego czasu korzystania więcej niż dział sportowy portalu Onet.pl (Grupa Onet-RASP).
Do Grupy Onet-RASP należą też dwa inne popularne serwisy sportowe: strona „Przeglądu Sportowego” (niedawno uruchomiona w nowej odsłonie), Ofsajd.onet.pl z luźniejszymi treściami oraz Ekstraklasa.tv z materiałami (m.in. skrótami meczów) o piłkarskiej Lotto Ekstraklasie. Wśród nich najwięcej użytkowników (3,05 mln) i odsłon (29,47 mln) miał w zeszłym miesiącu Przeglądsportowy.pl, a najdłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego (15:51 minuty) - Ekstraklasa.tv.
Jeśli chodzi o serwisy sportowe wydawców dwóch mniejszych portali horyzontalnych, to Sport.pl (Grupa Interia.pl) miał zdecydowanie wyższe statystyki niż Sport.interia.pl pod względem liczby użytkowników (3,59 mln wobec 1,87 mln) i odsłon (71,44 mln wobec 25,84 mln) oraz nieznacznie dłuższy przeciętny czas korzystania (20:42 minuty wobec 20:03 minuty). Z kolei Polsatsport.pl zdecydowanie wyprzedził Sport.tvp.pl pod względem liczby użytkowników (1,63 mln wobec 1,07 mln) i odsłon (8,19 mln wobec 6,37 mln), ale zanotował prawie cztery raz krótszy średni czas korzystania (8:26 minuty wobec 32:46 minuty).
Najpopularniejsze serwisy sportowe w październiku 2016 r. | |||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | czas korzystania [godz] | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
sportowefakty.wp.pl | 5 819 386 | 154 507 213 | 4 060 278 | 0:41:52 | 22,31% |
sport.onet.pl | 4 940 754 | 103 355 545 | 3 233 961 | 0:39:16 | 18,94% |
sport.pl | 3 594 050 | 71 436 416 | 1 240 242 | 0:20:42 | 13,78% |
przegladsportowy.pl | 3 046 899 | 29 474 648 | 638 405 | 0:12:34 | 11,68% |
ofsajd.onet.pl | 1 890 484 | 38 896 509 | 377 846 | 0:12:00 | 7,25% |
sport.interia.pl | 1 873 032 | 25 841 073 | 625 870 | 0:20:03 | 7,18% |
polsatsport.pl | 1 634 279 | 8 195 506 | 229 613 | 0:08:26 | 6,27% |
sport.tvp.pl | 1 071 471 | 6 373 349 | 585 094 | 0:32:46 | 4,11% |
meczyki.pl | 1 031 816 | 27 335 097 | 857 810 | 0:49:53 | 3,96% |
ekstraklasa.tv | 884 936 | 4 899 809 | 233 664 | 0:15:51 | 3,39% |
Wszystkie strony sportowe Grupy Onet-RASP (przede wszystkim Sport.onet.pl, Przegladsportowy.pl, Ofsajd.onet.pl i Ekstraklasa.tv) miały łącznie, uwzględniając współodwiedzalność wyższe statystyki niż Sportowefakty.wp.pl (zapewniające prawie cały ruch Grupie Wirtualna Polska w kategorii sportowej) - zarówno ogółem, jak również na komputerach i urządzeniach mobilnych. Ogółem wyprzedziły konkurenta o 435,9 tys. użytkowników i 28,59 mln odsłon.
Grupa Onet-RASP jest wydawcą serwisu Ekstraklasa.tv od ponad czterech lat, obecna umowa obowiązuje do końca sezonu 2017/2018. Z kolei Grupa Wirtualna Polska w połowie ub.r. połączyła swoje serwisy Sport.wp.pl i Sportowefakty.pl (tę drugą kupiła w połowie 2014 roku).
Serwisy sportowe Grupy Onet-RASP i Grupy Wirtualna Polska w październiku 2016 r. | |||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | czas korzystania [godz] | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
ogółem | |||||
Grupa Onet-RASP | 6 261 903 | 184 044 600 | 4 536 611 | 0:43:28 | 24,01% |
Grupa Wirtualna Polska | 5 826 048 | 155 452 151 | 4 079 914 | 0:42:01 | 22,34% |
na komputerach | |||||
Grupa Onet-RASP | 4 486 265 | 99 385 602 | 3 049 462 | 0:40:47 | 17,20% |
Grupa Wirtualna Polska | 4 326 273 | 95 858 294 | 2 801 611 | 0:38:51 | 16,59% |
na smartfonach i tabletach | |||||
Grupa Onet-RASP | 3 251 782 | 84 658 998 | 1 487 149 | 0:27:26 | 12,47% |
Grupa Wirtualna Polska | 2 660 459 | 59 593 858 | 1 278 303 | 0:28:50 | 10,20% |
Na komputerach Sportwafekty.wp.pl mając o 789 tys. realnych użytkowników więcej niż Sport.onet.pl zanotowały w zeszłym miesiącu ponad dwa razy więcej odsłon (95,31 mln wobec 43,23 mln) oraz o ponad 2,5 minuty dłuższy czas korzystania przez przeciętnego użytkownika (38:42 min. wobec 36:07 min.).
W tej ostatniej statystyce jeszcze lepsze wyniki osiągnęły Sport.tvp.pl (40:46) i witryna Meczyki.pl (56:22), na której są publikowane m.in. linki do nielegalnych streamów z transmisjami sportowymi. Z kolei ofsajd.onet.pl przy znacznie niższej liczbie użytkowników niż Przegladsportowy.pl (1,82 mln wobec 2,09 mln) zanotował prawie trzy razy więcej odsłon (36,94 mln wobec 13,09 mln).
Najpopularniejsze serwisy sportowe w październiku 2016 r. na komputerach | |||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | czas korzystania [godz] | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
sportowefakty.wp.pl | 4 323 051 | 95 312 442 | 2 789 657 | 0:38:43 | 16,58% |
sport.onet.pl | 3 534 255 | 43 230 546 | 2 127 010 | 0:36:07 | 13,55% |
sport.pl | 2 229 848 | 34 238 679 | 612 556 | 0:16:29 | 8,55% |
przegladsportowy.pl | 2 094 728 | 13 079 493 | 344 084 | 0:09:51 | 8,03% |
ofsajd.onet.pl | 1 821 714 | 36 945 758 | 361 547 | 0:11:54 | 6,99% |
sport.interia.pl | 1 383 583 | 16 696 849 | 431 262 | 0:18:42 | 5,31% |
polsatsport.pl | 988 083 | 4 439 088 | 141 355 | 0:08:35 | 3,79% |
sport.tvp.pl | 726 820 | 4 304 707 | 493 883 | 0:40:46 | 2,79% |
meczyki.pl | 681 481 | 19 377 912 | 640 258 | 0:56:22 | 2,61% |
ekstraklasa.tv | 652 091 | 2 833 116 | 190 545 | 0:17:32 | 2,50% |
Sport.pl miał na smartfonach i tabletach 1,96 mln użytkowników, nieco mniej niż na komputerach stacjonarnych (2,23 mln), ale więcej odsłon (37,18 mln wobec 34,24 mln) i dłuższy średni czas korzystania (19:15 minuty wobec 16:29). Podobnie było w przypadku Przegladsportowy.pl: 16:39 mln odsłon i 11:31 minuty średniego czasu korzystania w internecie mobilnym oraz 13,08 mln odsłon i 9:51 minuty w internecie stacjonarnym.
Z kolei Meczyki.pl w mobile’u miały 7,96 mln odsłon, prawie trzy razu mniej niż w internecie stacjonarnym (19,38 mln).
Najpopularniejsze serwisy sportowe w październiku 2016 r. w internecie mobilnym | |||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
domena | realni użytkownicy | odsłony | czas korzystania [godz] | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
sportowefakty.wp.pl | 2 655 633 | 59 194 771 | 1 270 621 | 0:28:42 | 10,18% |
sport.onet.pl | 2 544 532 | 60 124 999 | 1 106 951 | 0:26:06 | 9,76% |
sport.pl | 1 957 086 | 37 197 736 | 627 685 | 0:19:15 | 7,50% |
przegladsportowy.pl | 1 533 557 | 16 395 155 | 294 321 | 0:11:31 | 5,88% |
polsatsport.pl | 748 045 | 3 756 418 | 88 258 | 0:07:05 | 2,87% |
sport.interia.pl | 711 860 | 9 144 224 | 194 608 | 0:16:24 | 2,73% |
sport.tvp.pl | 395 972 | 2 068 642 | 91 211 | 0:13:49 | 1,52% |
meczyki.pl | 370 075 | 7 957 185 | 217 552 | 0:35:16 | 1,42% |
ekstraklasa.tv | 326 800 | 2 066 692 | 43 118 | 0:07:55 | 1,25% |
flashscore.pl | 304 651 | 10 345 660 | 382 814 | 1:15:24 | 1,17% |
Sportowefakty.wp.pl w ciągu roku zyskały 4,21 pkt proc. zasięgu, co oznacza wzrost o 23,3 proc. (podawanie, o ile zmieniła się liczba użytkowników jest dużo mniej miarodajne, bo w październiku ub.r. łączną liczbę polskich internautów oszacowano na 24,6 mln, a w październiku br. na 25,3 mln). Liczba odsłon serwisu zmalała o 42,5 mln (czyli o 21,6 proc.), a średni czas korzystania przez odwiedzającego - o 10:48 minut (34,8 proc. w dół).
Sport.onet.pl zanotował spadki o 1,5 pkt proc. zasięgu, 130,1 mln odsłon i 12:28 minuty przeciętnego czasu korzystania. Natomiast Przegladsportowy.pl zyskał 2,79 pkt. proc. zasięgu, a Sport.pl - 3,58 pkt proc.
Zdecydowanie największy wzrost odwiedzalności osiągnął Polsatsport.pl. Jego zasięg zwiększył się z 1,83 proc. do 6,27 proc., czyli ponad trzykrotnie, a liczba odsłon - z 6,1 mln do 8,19 mln (34,3 proc. w górę). Więcej odsłon niż rok wcześniej zanotowała też Ekstraklasa.tv., mimo znaczącego spadku zasięgu.
Dołącz do dyskusji: Sportowefakty.wp.pl przed Sport.onet.pl, mocno w górę Polsatsport.pl (TOP10 stron sportowych)
dlatego, ze jesteś debilem i totalnym cwokiem