Sponsorzy Eurobasketu 2009 zyskali dzięki telewizji 54 mln zł
We wrześniu sponsoring sportowy w telewizji osiągnął wartość 221 mln zł, z czego jedną czwartą stanowią transmisje z Eurobasketu 2009 - pokazuje raport Pentagon Research. Najczęściej pokazywane były loga Plusa i Orlenu.
We wrześniu dyscyplinami, które dzięki relacjom telewizyjnym przyniosły najwięcej korzyści sponsorującym je firmom, były siatkówka kobiet, piłka nożna i koszykówka mężczyzn. Sponsorzy kobiecej siatkówki - głównie ze względu na mistrzostwa Europy rozgrywane w Polsce - zyskali 61,6 mln zł, ponieważ ich loga były eksponowane na ekranie prawie 42 tys. razy. Natomiast firmy wspierające futbol dzięki 25 tys. takich ekspozycji zaoszczędziły na reklamie telewizyjnej 60,3 mln zł. W przypadku koszykówki mężczyzn najobszerniej relacjonowano w polskiej telewizji rozgrywane u nas mistrzostwa Europy. W czasie transmisji z Eurobasketu 2009 loga sponsorów pojawiały się na ekranie prawie 70 tys. razy, dzięki czemu zyskali oni 54,2 mln zł.
Firmy wspierające siatkówkę mężczyzn dzięki relacjom w polskich stacjach telewizyjnych zaoszczędziły na reklamie 8 mln zł, sponsorzy Formuły 1 - 2,1 mln zł, lekkiej atletyki - 1,5 mln zł, a żużla - 1,3 mln zł. Ogółem telewizyjny sponsoring sportowy osiągnął we wrześniu wartość 221 mln zł. Najczęściej na ekranie były eksponowane loga Plusa (prawie 16 tys. razy), Orlenu (prawie 11 tys. razy, a wliczając powiązaną z tym brandem Stop Cafe - prawie 14 tys. razy) oraz Adidasa (ponad 8 tys. razy).
Badanie zrealizowane przez Pentagon Research obejmuje transmisje i programy sportowe (również wiadomości) w TVP1, TVP2, paśmie wspólnym TVP Info, TV Polonia, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsacie, Polsacie Sport i TV4.
Dołącz do dyskusji: Sponsorzy Eurobasketu 2009 zyskali dzięki telewizji 54 mln zł