Spike Lee wraca w jubileuszowej kampanii Nike
Marka sportowa Nike z okazji 50-lecia istnienia na rynku prowadzi jubileuszową kampanię "Seen It All". Powraca w niej Spike Lee - w roli zarówno bohatera, jak i reżysera spotów.
Spike Lee gra Marsa Blackmona, postać wymyśloną na potrzeby pierwszego filmu Lee, „Ona musi to mieć”. Pod koniec lat 80. Lee wystąpił jako Blackmon z Michaelem Jordanem w reklamach Nike.
W 60-sekundowym spocie, autorstwa Wieden+Kennedy, Lee jako Blackmon gra w szachy z młodą kobietą o imieniu Zimmie. „Widziałem to już wcześniej” - mówi Lee. „Widziałem, jak Tygrys zdobywa swoje pręgi, zgadza się!” Lee dalej opowiada, jak był świadkiem rozwoju zawodowego Michaela Jordana, a także Steve'a Prefontaine'a, Mii Hamm, Alexa Morgana i innych.
„OK, stara szkoła, z całym szacunkiem” - mówi Zimmie. Potem widzimy w reklamie Ja Morant, Naomi Osaka, Kylian Mbappé i Chloe Kim.
Lee na koniec mówi, że można myśleć, że widziało się wszystko, ale tak naprawdę „jeszcze nic nie widziałeś”.
Jubileuszowa kampania Nike ma celebrować siłę przeszłości tej marki i obietnicę przyszłości. W filmie wyreżyserowanym przez Spike'a Lee zaprezentowano ponad 40 legendarnych i współczesnych sportowców związanych z Nike.
W związku z jubileuszem marka Nike do końca maja będzie udostępniać materiały ze swoich archiwów, dotyczących jej historii.
Dołącz do dyskusji: Spike Lee wraca w jubileuszowej kampanii Nike