Spadła sprzedaż pism męskich. „Logo” wyprzedziło „CKM”
W październiku 2013 roku na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla mężczyzn znalazł się „Men’s Health”, który zanotował najmniejszy spadek w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił magazyn „CKM”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w październiku 2013 roku wyniosła 55 849 egz. i względem października 2012 roku była niższa o 6,38 proc. Jednocześnie był to najmniejszy spadek w zestawieniu.
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). W analizowanym okresie magazyn ten zanotował spadek wynoszący 20,75 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 43 501 egz.
Ostatnia pozycja podium należała do miesięcznika „Logo” (Agora), którego sprzedaż ogółem zmalała o 7,92 proc. do 37 716 egz. W październiku 2012 roku tytuł ten był czwarty.
Natomiast z trzeciego na czwarte miejsce spadło „CKM” (Marquard Media Polska). Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 22,32 proc. do 34 593 egz.
Z kolei wśród pism biznesowych pierwsze miejsce zajął „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w październiku 2013 roku wyniosła 24 835 egz., po spadku o 7,82 proc.
Natomiast wynik biznesowo-lifestylowego miesięcznika „Sukces” (Gremi Buisness Communcations) wzrósł o 231,27 proc. do poziomu 20 920 egz.
Wirtualnemedia.pl |
październik |
|
ZKDP |
2013 |
2012 |
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
Men's Health Edycja Polska |
55 849 |
59 655 |
Playboy |
43 501 |
54 891 |
Logo |
37 716 |
40 959 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
34 593 |
44 534 |
Wirtualnemedia.pl |
||
Forbes. Profit |
24 835 |
26 942 |
Sukces |
20 920 |
6 315 |
W porównaniu do września 2013 roku jedynym wzrostem sprzedaży ogółem wśród pism męskich (o 30,73 proc.) pochwalić się mogło „Logo”. Z kolei najwięcej stracił w tym ujęciu „Men’s Health” - było to 16,11 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2013 |
|
ZKDP |
październik |
wrzesień |
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
Men's Health Edycja Polska |
55 849 |
66 576 |
Playboy |
43 501 |
43 774 |
Logo |
37 716 |
28 851 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
34 593 |
38 231 |
Wirtualnemedia.pl |
||
Forbes. Profit |
24 835 |
27 514 |
Sukces |
20 920 |
22 296 |
Dołącz do dyskusji: Spadła sprzedaż pism męskich. „Logo” wyprzedziło „CKM”
Prawdopodobnie proporcjonalnie do spadku liczby mężczyzn.