SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spadek wpływów z reklam europejskich telewizji

Europejscy nadawcy telewizyjni notują spadek wpływów z reklam i w najbliższym czasie sytuacja nie ulegnie zmianie.

Firma badawcza Screen Digest prognozuje, że dochody z reklam stacji telewizyjnych w wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Włoszech oraz Hiszpanii zmniejszą się w bieżącym roku o 2 procent, a w roku 2009 o kolejne 2,2 procenta - informuje serwis Media Life.

Główną przyczyną spadku jest spowolnienie gospodarcze. Wpływ ma tutaj także stojący na tym samym poziomie popyt na telewizyjne reklamy, przez co nadawcy są zmuszeni do obniżania ich cen. Zdaniem analityków Screen Digest, obecnie reklamowanie się w telewizji jest tańsze niż kiedykolwiek w ciągu ostatnich 20 lat.

Spośród wymienionych krajów Europy Zachodniej, w bieżącym roku największy spadek dochodów z telewizyjnych reklam zostanie odnotowany w Hiszpanii (o 7 procent), a następnie w Wielkiej Brytanii (o 3,5 procenta) i we Francji (o 2,5 procenta), podczas gdy w Niemczech i we Włoszech powinny one pozostać na mniej więcej tym samym poziomie co w roku ubiegłym.

źródło: Media Life

Dołącz do dyskusji: Spadek wpływów z reklam europejskich telewizji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl