SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spada czytelnictwo tygodników i dwutygodników

Najchętniej czytanym tygodnikiem w Polsce pozostaje „Tele Tydzień”, ale żaden tytuł z czołowej dziesiątki nie zanotował ostatnio wzrostu wskaźnika czytelnictwa. Natomiast wśród dwutygodników “Pani Domu” wyprzedziła “Przyjaciółkę”, ale obie także straciły czytelników.

Jak pokazują wyniki badania PBC General opracowane przez Wirtualnemedia.pl, w okresie od listopada 2011 roku do kwietnia 2012 roku po “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 31,15 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,44 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 16,86 proc. respondentów (spadek o 1,75 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,92 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,69 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,54 proc. pytanych, co dało pismu spadek o 0,07 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 8,17 proc. czytelników, mniej o 0,72 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Kolejny wśród tygodników opinii jest “Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 7,59 proc. do 6,28 proc. Tytuł ten spadł z miejsca szóstego na siódme. Na pozycji ósmej uplasowała się natomiast „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy), której wynik zmalał z 6,99 proc. do 5,91 proc.

Wirtualnemedia.pl Listopad 2011 – kwiecień 2012 Listopad 2010 – kwiecień 2011
PBC
Tytuł Procent respondentów
Tele Tydzień 31,15% 33,59%
Życie na Gorąco 16,86% 18,61%
Chwila dla Ciebie 13,92% 14,69%
Angora 11,54% 11,61%
Newsweek 8,17% 8,89%
Auto Świat 6,38% 7,05%
Wprost 6,28% 7,59%
Polityka 5,91% 6,99%
Twoje Imperium 5,01% 5,62%
To i Owo 4,47% 6,99%
Na Żywo 4,46% 5,02%
Takie jest Życie 3,85% 3,53%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 3,81% 3,98%
Gość Niedzielny 3,70% 4,02%
Teleprogramy 3,51% 4,13%
Rewia 3,05% 3,21%
Super TV 2,95% 3,24%
Uważam Rze inaczej pisane 2,94% -
Motor 2,83% 3,05%
Przekrój 2,80% 3,30%
Świat i Ludzie 2,13% 2,31%
Imperium TV 1,53% 1,64%
Tele Max 1,46% 1,71%
Bella Relaks 1,44% 1,29%
Forum 1,21% 1,58%
Teraz (tygodnik bezpłatny) 1,16% 1,32%
Tygodnik Siedlecki 0,73% 0,72%
Tygodnik Ostrołęcki 0,72% 0,61%
Gazeta Regionalna 0,66% -
Przewodnik Katolicki 0,55% 0,65%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,51% 0,52%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,46% 0,51%
Panorama Leszczyńska 0,37% 0,40%
Jarmark 0,34% 0,59%
City (tygodnik bezpłatny) 0,24% 0,53%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,22% 0,27%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od listopada ub.r. do kwietnia br., czyli poradnikową “Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 15,42 proc. respondentów, czyli o 0,37 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Pozwoliło jej to jednak awansować z miejsca drugiego na pierwsze.

Wydawana także przez Edipresse “Przyjaciółka” spadła z pozycji pierwszej na drugą, notując spadek czytelnictwa z 16,89 proc. do 15,03 proc. Na podium znalazła się jeszcze “Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo zmalało o 0,42 pkt. proc. i wyniosło 14,47 proc.

Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło o 0,40 pkt. proc. do 10,49 proc.

Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest dopiero od połowy kwietnia ub.r. zajęła miejsce piątą lokatę, a czytało ją 9,45 proc. respondentów.

Wirtualnemedia.pl Listopad 2011 – kwiecień 2012 Październik 2010 - marzec 2011
PBC
Tytuł Procent respondentów
Pani Domu 15,42% 15,79%
Przyjaciółka 15,03% 16,89%
Tina 14,47% 14,89%
Viva 10,49% 10,89%
Gala 9,45% -
Z Życia Wzięte 8,55% 8,94%
Party Życie Gwiazd 7,02% 6,78%
Komputer Świat 5,55% 5,91%
Tele Świat 5,45% 5,71%
Show Magazyn o Gwiazdach 4,17% 4,16%
Takie jest Życie 3,76% -
Świat Seriali 3,58% 3,81%
Sukcesy i Porażki 3,07% 3,27%
Bravo 2,86% 3,47%
Bravo Sport 2,18% 2,47%
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks) 1,75% -
Flesz Gwiazdy & Styl 1,64% -
TV 14 1,10% 1,39%
Monitor Księgowego 0,40% 0,57%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2010 roku do kwietnia 2011 roku na losowej próbie 24 325 przypadków i w okresie od listopada 2011 roku do kwietnia 2012 roku na losowej próbie 24 209 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: Spada czytelnictwo tygodników i dwutygodników

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jerzy
A co z GAZETĄ POLSKĄ chyba celowo zapomniano co?
0 0
odpowiedź
User
daniel
a gdzie Gazeta Polska
0 0
odpowiedź
User
Medioznaffca
Ja się nie dziwię, że w zestawieniu nie ma GP. Bo to taki trochę wstyd przyznawać się do czytania tegoż.
0 0
odpowiedź