„Sonda 2” jesienią przechodzi do TVP1. „Budujemy antenę złożoną z treści premium”
Od września program popularnonaukowy „Sonda 2” Tomasza Rożka, który w ubiegłym roku zadebiutował w Dwójce, trafi na antenę TVP1 - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Konsekwentnie budujemy antenę złożoną z treści premium, a „Sonda 2” zyska w TVP1 nowy oddech - tłumaczy Mateusz Matyszkowicz, szef Jedynki.
Przeniesienie „Sondy 2” jest elementem przyjętej przez kierownictwo Jedynki strategii - profilowania TVP1 w kierunku anteny premium. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, premierowe odcinki czwartego sezonu programu dr Tomasza Rożka będą emitowane teraz w każdą niedzielę około godz. 15.00.
- Naturalnym miejscem dla „Sondy 2” jest Jedynka. Konsekwentnie budujemy antenę złożoną z treści premium. „Sonda 2” zyska w TVP1 nowy oddech - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Mateusz Matyszkowicz, dyrektor TVP1, pytany o przeniesienie „Sondy 2” do Jedynki.
Docelowo „Sonda 2” ma być formą bardziej dokumentalną niż studyjną, ale zmiany będą wprowadzane ewolucyjnie. - Przez ewolucję dążymy do jak najwyższej jakości - tłumaczy nam dr Tomasz Rożek, autor i prowadzący program.
Zdjęcia do pierwszej transzy nowej odsłony startują w przyszłym tygodniu, a scenariusze są już gotowe. Czwarta seria trafi na antenę TVP1 we wrześniu i będzie liczyła 14 odcinków.
W pierwszych odcinkach Rożek i jego goście opowiedzą widzom m.in. o najstarszych drzewach w Polsce, o polskich górach i geologii, a także o impulsach elektrycznych w ciele człowieka. Zespół „Sondy 2” przygotuje także odcinek o mitach w medycynie, opowiadając np. o polewaniu ran wodą utlenioną lub połykaniu drażetek z witaminą C podczas przeziębienia. W nowym sezonie pojawią się również tematy związane z zapachem, wirusami komputerowymi, atmosferą i wiatrem.
„Sonda 2” w dalszym ciągu jest produkowana wewnętrznie przez Telewizję Polską. Autorami scenariuszy są nadal dr Tomasz Rożek i Michał Majak.
Wiosną program „Sonda 2” pokazywany był na antenie TVP2 w niedziele o godz. 14.35 (tuż po popularnym teleturnieju „Familiada”). Średnia widownia premierowych odcinków trzeciej edycji audycji w okresie od 5 marca do 11 czerwca br. wyniosła 550 tys. osób, co przełożyło się na 6,29 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 3,95 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 5,14 proc. w grupie 16-59.
Dołącz do dyskusji: „Sonda 2” jesienią przechodzi do TVP1. „Budujemy antenę złożoną z treści premium”
Jeśli chodzi o hierarchię to to może być dobry podział : TVP1 bardziej misyjna, bardziej informacyjna i bardziej premium, a TVP2 bardziej rozrywkowa i serialowa