Słuchacze w wieku 40-59 lat wybierają RMF FM, Radio ZET i Jedynkę
W 2012 roku pozycję lidera rynku radiowego w grupie wiekowej 40-59 lat zajęło RMF FM, a na podium uplasowały się jeszcze Radio ZET i Jedynka - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
Pozycję lidera zajęło RMF FM (spadek z 26,00 proc. do 25,00 proc.) - wynika z raportu Radio Track MillwardBrown SMG/KRC za 2012 rok przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
W minionym roku drugie miejsce należało do Radia ZET (spadek z 17,50 proc. do 16,90 proc.). Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się Jedynka (z 13,10 proc. do 12,90 proc.).
40-59 lat | styczeń 2011 : grudzień 2011 | styczeń 2012 : grudzień 2012 |
Radio RMF FM | 26,0% | 25,0% |
Radio ZET | 17,5% | 16,9% |
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia | 13,1% | 12,9% |
Trójka - Program 3 Polskiego Radia | 10,4% | 10,4% |
Audytorium 17 [17] | 7,6% | 6,7% |
Złote Przeboje [20] | 3,8% | 4,9% |
Radio ESKA [40] | 3,5% | 3,5% |
Radio Maryja | 2,2% | 2,8% |
Radio TOK FM | 1,3% | 1,3% |
Radio Plus [21] | 1,1% | 1,1% |
RMF Classic [2] | 0,9% | 1,0% |
RMF MAXXX [19] | 0,8% | 0,9% |
Radio Wawa [7] | 0,7% | 0,7% |
ESKA ROCK [2] | 0,6% | 0,6% |
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia | 0,8% | 0,6% |
CHILLI ZET [2] | 0,4% | 0,5% |
PLANETA FM [14] | 0,3% | 0,4% |
Antyradio [3] | 0,3% | 0,3% |
Radio PiN | 0,2% | 0,2% |
Czwórka - Program 4 Polskiego Radia | 0,1% | 0,2% |
Radio Roxy [7] | 0,1% | 0,1% |
N= | 29 408 | 30 509 |
Przypomnijmy, że wśród wszystkich słuchaczy prowadzą RMF FM (więcej na ten temat) i Eska (więcej na ten temat).
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.
Dołącz do dyskusji: Słuchacze w wieku 40-59 lat wybierają RMF FM, Radio ZET i Jedynkę