Sfinks zapłaci Marcinowi Gortatowi 104 tys. zł za bezprawne reklamy
Spółka Sfinks Polska ma zapłacić koszykarzowi Marcinowi Gortatowi za wykorzystanie jego wizerunku w kampanii reklamowej sieci restauracji Sphinx już po wygaśnięciu odpowiedniej umowy - orzekł warszawski sąd apelacyjny.
Firma Sfinks Polska zyskała możliwość posługiwania się wizerunkiem Marcina Gortata w swoich działaniach marketingowych w 2008 roku, po tym jak została sponsorem klubu ŁKS Łódź, którego wychowankiem jest koszykarz. Kontrakt wygasł w sierpniu 2011 roku, jednak jesienią 2011 roku zaczęła się kampania restauracji Sphinx pod hasłem „Smak życia według Marcina Gortata”, w której wykorzystywano m.in. zdjęcia koszykarza z jego ojcem.
Gortat pozwał Sfinks Polska, domagając się 200 tys. zł odszkodowania dla siebie i 80 tys. zł zadośćuczynienia dla swojej fundacji MG13. Firma tłumaczyła się, że wykorzystanie wizerunku sportowca nie było celowe, tylko wyniknęło z zaniedbania i niedopatrzenia pracowników.
W ub.r. sąd pierwszej instancji przyznał Gortatowi 104 tys. zł odszkodowania, określając tę kwotę jako szacunkową wartość wynagrodzenia, które mógłby otrzymać koszykarz za udział w takiej akcji. We wtorek ten werdykt podtrzymał sąd apelacyjny.
Dołącz do dyskusji: Sfinks zapłaci Marcinowi Gortatowi 104 tys. zł za bezprawne reklamy