Serwisy społecznościowe kosztują brytyjską gospodarkę 14 mld funtów
Na skutek korzystania z portali społecznościowych w godzinach pracy gospodarka Wielkiej Brytanii rocznie traci 14 miliardów funtów.
Tak wynika z analizy przeprowadzonej przez zawierający ogłoszenia o pracę portal MyJobGroup.co.uk, który zrealizował badanie na grupie 1 tys. brytyjskich pracowników.
Do korzystania w godzinach pracy z serwisów takich jak Facebook, MySpace czy Twitter, przyznała się ponad połowa respondentów, a 1/3 stwierdziła, że przeznacza na to pół godziny dziennie.
Z kolei 6 proc. badanych, co przekłada się na 2 z 34 milionów pracujących Brytyjczyków, traci co najmniej godzinę dziennie na nawiązywanie znajomości, dodawanie zdjęć i klipów wideo czy też pisanie komentarzy.
Serwis MyJobGroup.co.uk wyliczył, że wynikający z tego spadek produktywności może kosztować firmy z Wysp nawet 14 miliardów funtów rocznie.
Jednocześnie wielu respondentów nie zgadza się z tezą o negatywnym wpływie korzystania z portali społecznościowych w godzinach pracy. Jedynie 14 proc. badanych przyznało, że jest przez to mniej wydajnych, a 10 proc. stwierdziło nawet, że korzystanie z Facebooka czy Twittera zwiększa ich produktywność. 2/3 pytanych jest też przeciwnych wprowadzaniu zakazów korzystania z tego typu serwisów w pracy.
Dołącz do dyskusji: Serwisy społecznościowe kosztują brytyjską gospodarkę 14 mld funtów