SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Serwisy o nowych technologiach w Polsce tak samo przyciągają kobiety jak mężczyzn

W maju 2018 r. na stronach WWW związanych z nowymi technologiami płeć piękna spędzała prawie tyle samo czasu co panowie - wynika z badań Gemiusa.

Serwisy poświęcone nowym technologiom w maju br. średnio dziennie odwiedziło 4,6 proc. internautek (źródło: badanie Gemius/PBI, maj 2018). Natomiast panowie, którzy zajrzeli na strony WWW o tej tematyce, stanowili dwukrotnie większą grupę - 9,2 proc.

Mimo że pań, które przeglądały treści związane z nowymi technologiami było mniej, to spędzały one w tych serwisach prawie tyle samo czasu co panowie (odpowiednio 4 min i 4 sek. oraz 4 min i 10 sek.).

Analiza danych pochodzących z kwietnia i maja 2018 r. wskazuje na stopniowy wzrost popularności serwisów związanych z pracą. Rekordowym tygodniem pod względem liczby internautów, którzy odwiedzili strony WWW z tej kategorii, był czas między 21 a 27 maja, kiedy średnio dziennie treści te przeglądało nieco ponad 6 proc. użytkowników sieci.

Natomiast spadek popularności omawianych serwisów zaobserwowano w długi weekend majowy oraz w ostatnim tygodniu miesiąca, co może być spowodowane dniem wolnym z okazji Bożego Ciała.

W dni wolne Polacy chętniej korzystają ze smartfonów i tabletów niż w dni robocze. W maju br. wypadły dwa długie weekendy, podczas których odsetek internautów łączących się z siecią wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych przekraczał 40 proc. Dla porównania, w dni powszednie średni odsetek takich użytkowników wyniósł 35 proc.

W maju z internetu korzystało 27,4 mln Polaków (13,4 mln kobiet oraz 13,9 mln mężczyzn). Łącznie wykonali oni 53,6 mld odsłon, zaś przeciętny internauta spędził w sieci 2 godz. dziennie.

Najbardziej aktywnym pod względem liczby użytkowników dniem miesiąca był poniedziałek 7 maja (23,4 mln), zaś najmniej Polaków korzystało z internetu w sobotę 19 maja (21,7 mln). Za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów połączyło się z siecią 23,4 mln internautów. Natomiast 22 mln wykorzystywało w tym celu urządzenia mobilne, przy czym 21,6 mln użytkowników posługiwało się smartfonami, a 3,4 mln surfowało po stronach WWW za pomocą tabletów.

Dołącz do dyskusji: Serwisy o nowych technologiach w Polsce tak samo przyciągają kobiety jak mężczyzn

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl