Polscy internauci najbardziej lubią seriale amerykańskie, z lektorem, od HBO i Netflixa. „Gra o tron” przed „Kobietami mafii”
Seriale w sieci ogląda 64 proc. polskich internautów, przede wszystkim osoby w wieku 16-34 lat. Najbardziej lubią produkcje amerykańskie w wersji z lektorem. Za producentów najlepszych uchodzą HBO i Netflix, zdecydowanie wyprzedzające TVN, Polsat i TVP.
Według badania agencji Wavemaker seriale w internecie nieco częściej oglądają kobiety niż mężczyźni, a przeważają osoby mające od 16 do 34 lat.
45 proc. internetowych widzów deklaruje, że za jednym razem ogląda trzy odcinki lub więcej, a w grupie wiekowej 16-24 lata postępują tak aż dwie trzecie.
Za zdecydowanie najlepsze uchodzą seriale amerykańskie, które ceni 68 proc. internautów. 43 proc. wskazało polskie produkcje, 29 proc. - brytyjskie.
Ponad dwie trzecie internetowych widzów lubi oglądać seriale z lektorem, jedna czwarta preferuje wersję z polskimi napisami, a jedynie 4 proc. - z angielskimi.
40 proc. internautów najbardziej odpowiadają odcinki trwające 31-45 minut.
Po 47 proc. respondentów jako producentów najlepszych seriali wskazało HBO i Netflixa. TVN otrzymał 32 proc. wskazań, Polsat - 27 proc., a TVP - 21 proc.
64 proc. użytkowników w wieku minimum 16 lat oglądających w sieci seriale daje nieco ponad 15 mln osób. W oparciu o te szacunki Wavemaker zbadał popularność seriali z listy m.in. 20 produkcji wskazywanych przez międzynarodową firmę badawczą Parrot Analytics jako najpopularniejsze w polskim internecie w ub.r.
I tak łączna widownia internetowa wszystkich sezonów „Gry o tron” wyniosła 8,7 mln. W przypadku „Kobiet mafii” było to 6,9 mln, a w przypadku „Wikingów” - 5,9 mln.
Sondaż został przeprowadzony przez Wavemaker w kwietniu br. metodą CAWI na próbie 1,5 tys. polskich internautów.
Dołącz do dyskusji: Polscy internauci najbardziej lubią seriale amerykańskie, z lektorem, od HBO i Netflixa. „Gra o tron” przed „Kobietami mafii”