'Rzym' przegrywa z konkurencją, ale ciągnie TVP 1 do góry
Drugi sezon serialu "Rzym" ogląda w TVP 1 mniej widzów niż pozycje nadawane w tym czasie przez głównych konkurentów Jedynki, ale produkcja podnosi oglądalność stacji w porównaniu do ubiegłego roku.
Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że cztery pierwsze odcinki drugiej edycji serialu "Rzym" obejrzało w poniedziałki o 20.20 średnio 1,24 mln osób, dając stacji 7,54 proc. udziału w grupie 4+ i 6,06 proc. w 16-49. Rok temu w tym samym paśmie TVP 1 miała 1,05 mln widzów i odpowiednio 6,52 proc. oraz 5,72 proc. udziału.
Warto dodać, że pierwszą serię produkcji oglądało w Jedynce jesienią ub.r. średnio 2,7 mln osób przy udziale wynoszącym 18,41 proc. w 4+ i 16,27 proc. w 16-49. Serial emitowany był wtedy jednak nie w poniedziałki, a w piątki o 20.15.
Obecnie w czasie emisji "Rzymu" TVP 1 przegrywa z konkurencją. Liderem pasma jest TVP 2, nadająca w tym czasie "Barwy szczęścia" oraz "M jak miłość" i osiągająca tym samym 41,35 proc. udziału w rynku. Drugi jest Polsat (Megahit; 17,08 proc.), a trzeci - TVN ("Na Wspólnej", "W-11 - Wydział Śledczy"; 15,23 proc.).
Dane telemetryczne pokazują, że serial oglądają głównie kobiety, widzowie po 40. roku życia oraz mieszkańcy wsi i małych miast.
Widownia "Rzymu 2" odcinek po
odcinku
Oglądalność konkurencji w czasie emisji
serialu
Profil widowni "Rzymu 2"
Dołącz do dyskusji: 'Rzym' przegrywa z konkurencją, ale ciągnie TVP 1 do góry