Rynek zaskoczony Surface, tabletem Microsoftu
O planowanej zapowiedzi tabletów Surface, Microsoft nie uprzedził nawet kluczowych partnerów.
W poniedziałek gigant z Redmond zorganizował konferencję prasową, na której zaprezentował 2 tablety z nowej linii Surface. Już kilka dni wcześniej w mediach było głośno o tym, że Microsoft może planować podobny krok. Przedstawiciele branży, a w szczególności strategiczni partnerzy Microsoftu, byli jednak mocno zaskoczeni.
>>> Microsoft wprowadza na rynek tablet Surface
Według anonimowych źródeł Agencji Reutera, firmy najwcześniej poinformowane przez Microsoft, dowiedziały się o tabletach Surface w piątek - zaledwie 3 dni przed oficjalną zapowiedzią. Informacje przekazywał telefonicznie Steven Sinofsky, szef oddziału MS odpowiedzialnego za platformę Windows, nikomu jednak nie podał szczegółów.
Informatorzy Reutera w Acerze i ASUStek, odpowiednio czwartym i piątym największym producencie komputerów osobistych, twierdzą że o Surface dowiedzieli się dopiero z poniedziałkowej konferencji Microsoftu.
Kluczowi partnerzy giganta z Redmond wśród producentów sprzętu odmówili komentarza w tej sprawie. Lenovo i Dell przypomniały jedynie, że ciągle pozostają w bliskiej współpracy z Microsoftem. Decyzja o rozpoczęciu produkcji własnego sprzętu i o trzymaniu tego w tak głębokiej tajemnicy wzbudziła jednak w branży spore kontrowersje. Analitycy ostrzegają, że takie zachowanie może pogorszyć relacje MS z partnerami, którzy poczują się zagrożeni, zaś anonimowi przedstawiciele dużych firm mówią o „poczuciu zdrady”.
- Taka strategia może odbić się na chęci producentów sprzętu do bliskiej współpracy z Microsoftem, który będzie teraz postrzegany jednocześnie jako partner i konkurent - mówi Andrew Milroy, ekspert z Frost & Sullivan.
Inwestorzy z entuzjazmem przyjęli zapowiedź Microsoftu. W dzień po prezentacji nowych tabletów akcje firmy poszły w górę o 2.9 procenta, osiągając cenę $30.70.
Dołącz do dyskusji: Rynek zaskoczony Surface, tabletem Microsoftu