Polsat i TVN liderami oglądalności w 2018 roku, duże wzrosty kanałów z MUX-8 (top 150 stacji)
W 2018 roku liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotowało TVN24. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w 2018 roku zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem 2017 roku zmniejszył się o 6,26 proc. i wyniósł 10,23 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Z trzeciej na drugą lokatę awansowała TVP1, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 1,45 proc. do 9,73 proc. Na trzecie miejsce spadł z kolei TVN (9,38 proc. udziału; w dół o 5,04 proc.). Oczko niżej znalazła się Dwójka (8,16 proc. udziału; + 3,68 proc.).
Z piątego na szóste miejsce spadł TVN24, którego udział wyniósł 4,14 proc., po spadku o 3,07 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.
Na 14. lokacie znalazła stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Jego udział uplasował się na poziomie 1,41 proc. (spadek o 4,37 proc.).
Liderem oglądalności wśród stacji dziecięcych było TVP ABC (do góry o 17,06 proc. do 1,39 proc.), sportowych - TVP Sport (+ 165,21 proc. do 0,97 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 11,10 proc. do 0,89 proc.), muzycznych - Polo TV (- 11,34 proc. do 0,65 proc.), a lifestylowych - TVN Style (- 3,59 proc. do również 0,65 proc.).
Od 37. do 51. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (WP - 0,41 proc. udziału w ub.r., Zoom TV - 0,40 proc., Metro - 0,33 proc. oraz Nowa TV - również 0,33 proc.). Wszystkie te stacje odnotowały duże wzrosty względem 2017 roku - wyniosły one odpowiednio 139,53 proc., 77,43 proc., 34,14 proc. i 55,40 proc.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem w ub.r. był TVN, którego udział wyniósł tutaj 12,19 proc., po spadku o 3,69 proc. Wynik drugiego Polsatu zmniejszył się o 7,81 proc. do 11,40 proc.
Trzecia była TVP2 (6,86 proc udziału; do góry o 1,82 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (6,69 proc., wzrost o 9,44 proc.).
Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (w dół o 3,59 proc. do 2,31 proc.).
Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowo-serialowych zajęło TVP Seriale (- 5,97 proc. do 1,58 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 24,69 proc. do 1,50 proc.), dokumentalnych - TVN Turbo (+ 15,29 proc. do 1,08 proc.), lifestylowych - TVN Style (- 4,12 proc. do 0,95 proc.), muzycznych - Polo TV (- 15,03 proc. do 0,95 proc.), , a sportowych - TVP Sport (0,92 proc.; + 260 proc.).
Dołącz do dyskusji: Polsat i TVN liderami oglądalności w 2018 roku, duże wzrosty kanałów z MUX-8 (top 150 stacji)