Rynek produktów wege wart już 441 ml zł
Roczna wartość sprzedaży najpopularniejszych produktów wegetariańskich wyniosła w sierpniu br. 441 mln zł - szacuje Nielsen. Wśród najczęściej kupowanych zamienników produktów odzwierzęcych są mleka roślinne, dania gotowe i pasty kanapkowe.
Na rynku produktów wegetariańskich, które Nielsen zbadał po raz pierwszy, największą wartość sprzedaży w tym roku generują mleka roślinne (253 mln zł, w dalszej kolejności dania gotowe typu wege burgery, czy falafele (wartość sprzedaży 107 mln zł) oraz pasty kanapkowe (81 mln zł).
Sprzedaż w tych kategoriach rośnie rok do roku odpowiednio o 30 proc., 16 proc i 23proc.
- Taki trend jest widoczny już od kilku lat. Wpływają na to postawy konsumentów o coraz zasobniejszych portfelach, gotowych wydawać więcej na zakupy spożywcze, poszukujący zdrowych produktów - mówi Bożena Rudaś, business development senior consultant w Nielsen Connect.
Produkty roślinne popularne też wśród mięsożerców
Jak wskazuje Aldona Padula, associate manager w Nielsen Connect, w stronę półek z produktami wege coraz chętniej zwracają się nie tylko zadeklarowani wegetarianie i weganie, ale i konsumenci spożywający mięso.
- Po produkty wegetariańskie coraz częściej sięgają również flexitarianie [osoby ograniczające mięso w diecie - przy. red.] i mięsożercy ciekawi nowych smaków. Jednocześnie wzrost sprzedaży produktów wegańskich nie wpływa na sprzedaż mięsa, stanowiącego jedną z największych kategorii FMCG. Mięso i wędliny paczkowane odnotowały w sierpniu br. 11 proc. wzrosty. Na sprzedaż mięsa mogą wpływać te same czynniki, jakie obserwujemy w przypadku produktów wegetariańskich, czyli coraz bogatsza oferta w sklepach, przystępne ceny, popularyzacja kuchni innych krajów, otwartość na innowacje - analizuje ekspertka.
Innowacyjne produkty wegetariańskie zajmują coraz więcej miejsca na sklepowych półkach. Raport Nielsena “Breakthrough Innovation Poland” przyznał tytuł najbardziej przełomowej innowacji m.in. produktom kulinarnym marki Łowicz: “Kaszotto” oraz “Risotto” oraz pastom warzywnym “Wawrzyniec” produkowanym przez ZT Kruszwica.
Z kolei we wrześniowym raporcie “Breakthrough Innovation Europe” nie brakuje roślinnych innowacji takich jak wegańskie lody Ben&Jerry czy wegański majonez Hellaman’s oraz napoje Adez na bazie roślinnej.
Dołącz do dyskusji: Rynek produktów wege wart już 441 ml zł