Russell Hobbs zwiększa sprzedaż z adQuery (case study)
Czajnik to jedno z najtrudniej sprzedających się urządzeń w kategorii małego AGD - aż 72 proc.1 konsumentów długo namyśla się i porównuje produkty przed podjęciem decyzji zakupowej. By odwrócić ten trend, Russell Hobbs, producent małego AGD, zaprosił firmę technologiczną adQuery do przeprowadzenia wspólnej kampanii reklamowej. Przy wsparciu jej autorskich narzędzi, takich jak: SEMTEQ, identyfikator QID oraz Q-DESIGN HUB – kampania osiągnęła CTR na poziomie 4 proc., a sprzedaż jednego z dostępnych produktów wzrosła aż o 128 proc. w porównaniu do poprzedniego roku.
Produkt stanowiący wyzwanie w sprzedaży
Czajniki stanowią zaledwie 4 proc. całej kategorii małego AGD i są jednym z najtrudniejszych produktów do sprzedaży. Konsumenci przy zakupie tego typu urządzeń zazwyczaj długo się zastanawiają oraz porównują oferty, a o wyborze decyduje cena (79 proc.) i w dalszej kolejności specyfika techniczna (71 proc.). Wymaga to od producentów kreatywnych oraz efektywnych metod docierania do klientów, a brak licznych promocji cenowych dodatkowo utrudnia sprzedaż. Biorąc pod uwagę te okoliczności Russell Hobbs postawił na innowacyjne podejście, oparte na precyzyjnym targetowaniu, wykorzystaniu designu i wsparciu AI.
Współpraca oparta na technologii
We współpracy Russell Hobbs oraz adQuery kluczowe okazały się autorskie narzędzia, jakie druga marka wykorzystuje w zaawansowanych kampaniach digitalowych. Postawiono na technologię SEMTEQ, która pozwala na dynamiczne dopasowanie designu produktu do treści przeglądanych przez użytkowników, oraz QID - identyfikator targetujący potencjalnych klientów. Istotna była również technologia Q-DESIGN HUB oparta na wynikach Machine Learning, która pozwoliła na tworzenie kreacji i dopasowywanie ich do indywidualnych upodobań użytkowników. Połączenie tych rozwiązań sprawiło, że reklamy czajników Russel Hobbs były wyświetlane w odpowiednim kontekście oraz miejscu, co znacząco zwiększyło zainteresowanie produktem i przełożyło się na poprawę wyników sprzedaży firmy.
Efekty kooperacji – wzrost sprzedaży
Mimo braku promocji cenowych oraz dość niskiego budżetu kampania zakończyła się imponującym sukcesem i wysokimi wskaźnikami. Osiągnięto CTR na poziomie 4 proc., a wskaźnik konwersji wyniósł 30 proc. Co więcej, sprzedaż jednego z modeli czajników, wzrosła o 37 proc. względem analogicznego okresu poprzedzającego kampanię i aż o 128 proc. w porównaniu do poprzedniego roku.
- Współpraca z Russell Hobbs była doskonałą okazją, aby pokazać, jak nowoczesne narzędzia marketingowe mogą przełożyć się na realne wyniki sprzedaży. Dzięki naszym autorskim rozwiązaniom, udało się nie tylko zwiększyć zaangażowanie użytkowników, ale przede wszystkim skutecznie dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej, co przyniosło imponujące rezultaty – zarówno w postaci wzrostu CTR, jak i konwersji. To pokazuje, że innowacyjne podejście do kreacji może zrewolucjonizować nawet tak wymagającą kategorię produktów, jak małe AGD – komentuje Jarosław Łuczka, Product Owner, adQuery.
Dołącz do dyskusji: Russell Hobbs zwiększa sprzedaż z adQuery (case study)