Rossmann, Visa i Nestlé - najbardziej zaufane marki w Polsce
Największym zaufaniem wśród Polaków cieszą się marki Rossmann, Visa i Nestlé - wynika z badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader’s Digest.
Wyniki badania European Trusted Brands są w Polsce podstawą do przyznania nagród Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednego wyróżnienia nie wyklucza możliwości otrzymania drugiego. Złote Godło to nagroda przyznawana markom, które w swojej kategorii zdobyły najwięcej spontanicznie oddanych głosów, a Kryształowe Godło otrzymują marki, które uzyskały najwyższe oceny konsumentów według 5 kryteriów: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta i społeczna odpowiedzialność.
W tegorocznej edycji oba wyróżnienia otrzymało pięć marek: Visa (w kategorii "Karta płatnicza"), ING TFI ("Fundusz inwestycyjny"), Play ("Operator telefonii komórkowej"), Falvit ("Suplement diety") oraz Nestlé ("Płatki śniadaniowe"). Ostatnie dwie z wymienionych marek zdobyły obydwa tytuły kolejny rok z rzędu.
Ponadto marka Nivea jako jedyna zdobyła Złote Godło w więcej niż jednej kategorii ("Kosmetyk do pielęgnacji skóry", "Kosmetyk do pielęgnacji włosów"), a jeśli chodzi o Kryształowe Godło sztuka ta udała się trzem markom: Super-Pharm ("Drogeria", "Apteka"), Falvit ("Witaminy", "Suplement diety") oraz ING ("Bank", "Fundusz inwestycyjny", "Towarzystwo ubezpieczeniowe").
Spośród laureatów Złotego Godła swój sukces z ubiegłego roku powtórzyło 26 marek. Uwzględniając wszystkie kategorie badania, Polacy największym zaufaniem obdarzyli markę Rossmann, która zdobyła Złote Godło w kategorii "Drogeria", otrzymując 67 proc. głosów. Kolejnymi najczęściej wymienianymi markami były Visa (zwycięzca w kategorii "Karta płatnicza" - 57 proc.), Nestlé ("Płatki śniadaniowe" - 56 proc.) i Ludwik ("Płyn do mycia naczyń" - 49 proc.). Marki te wygrywały w swoich kategoriach także w trzech ostatnich edycjach badania.
Dużym zaufaniem Polaków cieszą się również marki PZU (zwycięzca w kategorii "Towarzystwo ubezpieczeniowe" - 45 proc.), Nokia ("Telefon komórkowy/smartfon" - 41 proc.), TVN ("Stacja telewizyjna" - 41 proc.), Orlen ("Stacja benzynowa" - 39 proc.), Colgate ("Pasta do zębów" - 39 proc.), Olej Kujawski ("Olej jadalny/margaryna" - 38 proc.), Biedronka ("Sklep spożywczy" - 35 proc.) i Algida ("Lody" - 35 proc.). Marki te pokonały konkurencję również w ubiegłym roku.
W opinii co trzeciego ankietowanego Polaka na tytuł marki najbardziej godnej zaufania zasługują Nivea (zwycięzca w kategorii "Kosmetyk do pielęgnacji skóry"), Żywiec Zdrój ("Woda"), Itaka ("Biuro podroży"), Vizir ("Proszek do prania") i Apart ("Zegarki i biżuteria"). Do grona marek, które powtórzyły sukces z ubiegłego roku, należą także PKO BP ("Bank"), Gripex ("Preparat na przeziębienie"), Bosch ("Urządzenie AGD"), ING TFI ("Fundusz inwestycyjny"), H&M ("Sklep z odzieżą"), Centrum ("Witaminy"), Nivea ("Kosmetyk do pielęgnacji włosów"), Dbam o Zdrowie ("Apteka") i Falvit ("Suplement diety").
W tegorocznym zestawieniu pojawiły się również takie marki, które w roku ubiegłym nie zdobyły wyróżnienia: Apap (w kategorii "Preparat przeciwbólowy"), Play ("Operator telefonii komórkowej"), Canon ("Aparat fotograficzny"), Biovital ("Preparat na serce"), E. Wedel ("Ciasta/desery"), Avon ("Kosmetyk zapachowy/kolorowy"), UPC ("Firma internetowa"), Samsung ("Komputer osobisty"), Sokołów ("Producent żywności") i Volkswagen ("Samochód").
Z kolei spośród laureatów Kryształowego Godła najwyższą ocenę otrzymała w tym roku Ziaja (zwycięzca w kategorii "Kosmetyk do pielęgnacji skóry"), która była liderem również w zeszłorocznym zestawieniu. Marka Audi - ubiegłoroczny zdobywca Złotego Godła w kategorii "Samochód" - w tym roku zdobyła Kryształowe Godło. Sukces z poprzedniego roku powtórzyły Winiary (laureat Kryształowego Godła w kategorii "Producent żywności"), Aspirin ("Preparat na przeziębienie"), TVN24 ("Stacja telewizyjna"), Acard ("Preparat na serce"), Koral ("Lody"), Delma ("Olej jadalny/margaryna"), Reserved ("Sklep z odzieżą"), Lidl ("Sklep spożywczy"), Play ("Operator telefonii komórkowej"), Casio ("Zegarki i biżuteria"), Nestlé ("Płatki śniadaniowe") oraz Falvit ("Suplement diety").
Laureatami Kryształowego Godła zostały również marki Fairy ("Płyn do mycia naczyń"), Samsung ("Urządzenie AGD"), Falvit ("Witaminy"), Pantene ("Kosmetyk do pielęgnacji włosów"), Super-Pharm ("Apteka", "Drogeria"), L'Oréal ("Kosmetyk zapachowy/kolorowy"), Elmex ("Pasta do zębów"), Kropla Beskidu ("Woda"), Nurofen ("Preparat przeciwbólowy"), Dr. Oetker ("Ciasta/desery"), LG (Telefon komórkowy/smartfon"), Apple ("Komputer osobisty"), Nikon ("Aparat fotograficzny"), ING ("Bank", "Fundusz inwestycyjny", "Towarzystwo ubezpieczeniowe"), Omo ("Proszek do prania"), Rainbow Tours ("Biuro podróży"), T-Mobile ("Firma internetowa"), Statoil ("Stacja benzynowa") oraz Visa ("Karta płatnicza").
EUROPEAN TRUSTED BRANDS 2014 - POLSKA | ||
KATEGORIA | ZŁOTE GODŁO | KRYSZTAŁOWE GODŁO |
Aparat fotograficzny | Canon | Nikon |
Apteka | Dbam o Zdrowie | Super-Pharm |
Bank | PKO BP | ING |
Biuro podróży | Itaka | Rainbow Tours |
Ciasta/desery | E. Wedel | Dr. Oetker |
Drogeria | Rossmann | Super-Pharm |
Firma internetowa | UPC | T-Mobile |
Fundusz inwestycyjny | ING TFI | ING TFI |
Karta płatnicza | Visa | Visa |
Komputer osobisty | Samsung | Apple |
Kosmetyk do pielęgnacji skóry | Nivea | Ziaja |
Kosmetyk do pielęgnacji włosów | Nivea | Pantene |
Kosmetyk zapachowy/kolorowy | Avon | L'Oréal |
Lody | Algida | Koral |
Olej jadalny/margaryna | Olej Kujawski | Delma |
Operator telefonii komórkowej | Play | Play |
Pasta do zębów | Colgate | Elmex |
Płatki śniadaniowe | Nestlé | Nestlé |
Płyn do mycia naczyń | Ludwik | Fairy |
Preparat na przeziębienie | Gripex | Aspirin |
Preparat na serce | Biovital | Acard |
Preparat przeciwbólowy | Apap | Nurofen |
Producent żywności | Sokołów | Winiary |
Proszek do prania | Vizir | Omo |
Samochód | Volkswagen | Audi |
Sklep spożywczy | Biedronka | Lidl |
Sklep z odzieżą | H&M | Reserved |
Stacja benzynowa | Orlen | Statoil |
Stacja telewizyjna | TVN | TVN24 |
Suplement diety | Falvit | Falvit |
Telefon komórkowy/smartfon | Nokia | LG |
Towarzystwo ubezpieczeniowe | PZU | ING |
Urządzenie AGD | Bosch | Samsung |
Witaminy | Centrum | Falvit |
Woda | Żywiec Zdrój | Kropla Beskidu |
Zegarki i biżuteria | Apart | Casio |
Czternasta edycja badania European Trusted Brands została przeprowadzona przez Reader’s Digest w 10 krajach europejskich (Austria, Finlandia, Francja, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Rosja, Słowenia i Szwajcaria). Wzięło w niej udział 17 676 respondentów. Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.
W Polsce badanie przeprowadzono metodą online. Analizie poddano 1960 ankiet.
Dołącz do dyskusji: Rossmann, Visa i Nestlé - najbardziej zaufane marki w Polsce