SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rossmann, Visa i Nestlé - najbardziej zaufane marki w Polsce

Największym zaufaniem wśród Polaków cieszą się marki Rossmann, Visa i Nestlé - wynika z badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader’s Digest.

Wyniki badania European Trusted Brands są w Polsce podstawą do przyznania nagród Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednego wyróżnienia nie wyklucza możliwości otrzymania drugiego. Złote Godło to nagroda przyznawana markom, które w swojej kategorii zdobyły najwięcej spontanicznie oddanych głosów, a Kryształowe Godło otrzymują marki, które uzyskały najwyższe oceny konsumentów według 5 kryteriów: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta i społeczna odpowiedzialność.

W tegorocznej edycji oba wyróżnienia otrzymało pięć marek: Visa (w kategorii "Karta płatnicza"), ING TFI ("Fundusz inwestycyjny"), Play ("Operator telefonii komórkowej"), Falvit ("Suplement diety") oraz Nestlé ("Płatki śniadaniowe"). Ostatnie dwie z wymienionych marek zdobyły obydwa tytuły kolejny rok z rzędu.

Ponadto marka Nivea jako jedyna zdobyła Złote Godło w więcej niż jednej kategorii ("Kosmetyk do pielęgnacji skóry", "Kosmetyk do pielęgnacji włosów"), a jeśli chodzi o Kryształowe Godło sztuka ta udała się trzem markom: Super-Pharm ("Drogeria", "Apteka"), Falvit ("Witaminy", "Suplement diety") oraz ING ("Bank", "Fundusz inwestycyjny", "Towarzystwo ubezpieczeniowe").

Spośród laureatów Złotego Godła swój sukces z ubiegłego roku powtórzyło 26 marek. Uwzględniając wszystkie kategorie badania, Polacy największym zaufaniem obdarzyli markę Rossmann, która zdobyła Złote Godło w kategorii "Drogeria", otrzymując 67 proc. głosów. Kolejnymi najczęściej wymienianymi markami były Visa (zwycięzca w kategorii "Karta płatnicza" - 57 proc.), Nestlé ("Płatki śniadaniowe" - 56 proc.) i Ludwik ("Płyn do mycia naczyń" - 49 proc.). Marki te wygrywały w swoich kategoriach także w trzech ostatnich edycjach badania.

Dużym zaufaniem Polaków cieszą się również marki PZU (zwycięzca w kategorii "Towarzystwo ubezpieczeniowe" - 45 proc.), Nokia ("Telefon komórkowy/smartfon" - 41 proc.), TVN ("Stacja telewizyjna" - 41 proc.), Orlen ("Stacja benzynowa" - 39 proc.), Colgate ("Pasta do zębów" - 39 proc.), Olej Kujawski ("Olej jadalny/margaryna" - 38 proc.), Biedronka ("Sklep spożywczy" - 35 proc.) i Algida ("Lody" - 35 proc.). Marki te pokonały konkurencję również w ubiegłym roku.

W opinii co trzeciego ankietowanego Polaka na tytuł marki najbardziej godnej zaufania zasługują Nivea (zwycięzca w kategorii "Kosmetyk do pielęgnacji skóry"), Żywiec Zdrój ("Woda"), Itaka ("Biuro podroży"), Vizir ("Proszek do prania") i Apart ("Zegarki i biżuteria"). Do grona marek, które powtórzyły sukces z ubiegłego roku, należą także PKO BP ("Bank"), Gripex ("Preparat na przeziębienie"), Bosch ("Urządzenie AGD"), ING TFI ("Fundusz inwestycyjny"), H&M ("Sklep z odzieżą"), Centrum ("Witaminy"), Nivea ("Kosmetyk do pielęgnacji włosów"), Dbam o Zdrowie ("Apteka") i Falvit ("Suplement diety").

W tegorocznym zestawieniu pojawiły się również takie marki, które w roku ubiegłym nie zdobyły wyróżnienia: Apap (w kategorii "Preparat przeciwbólowy"), Play ("Operator telefonii komórkowej"), Canon ("Aparat fotograficzny"), Biovital ("Preparat na serce"), E. Wedel ("Ciasta/desery"), Avon ("Kosmetyk zapachowy/kolorowy"), UPC ("Firma internetowa"), Samsung ("Komputer osobisty"), Sokołów ("Producent żywności") i Volkswagen ("Samochód").

Z kolei spośród laureatów Kryształowego Godła najwyższą ocenę otrzymała w tym roku Ziaja (zwycięzca w kategorii "Kosmetyk do pielęgnacji skóry"), która była liderem również w zeszłorocznym zestawieniu. Marka Audi - ubiegłoroczny zdobywca Złotego Godła w kategorii "Samochód" - w tym roku zdobyła Kryształowe Godło. Sukces z poprzedniego roku powtórzyły Winiary (laureat Kryształowego Godła w kategorii "Producent żywności"), Aspirin ("Preparat na przeziębienie"), TVN24 ("Stacja telewizyjna"), Acard ("Preparat na serce"), Koral ("Lody"), Delma ("Olej jadalny/margaryna"), Reserved ("Sklep z odzieżą"), Lidl ("Sklep spożywczy"), Play ("Operator telefonii komórkowej"), Casio ("Zegarki i biżuteria"), Nestlé ("Płatki śniadaniowe") oraz Falvit ("Suplement diety").

Laureatami Kryształowego Godła zostały również marki Fairy ("Płyn do mycia naczyń"), Samsung ("Urządzenie AGD"), Falvit ("Witaminy"), Pantene ("Kosmetyk do pielęgnacji włosów"), Super-Pharm ("Apteka", "Drogeria"), L'Oréal ("Kosmetyk zapachowy/kolorowy"), Elmex ("Pasta do zębów"), Kropla Beskidu ("Woda"), Nurofen ("Preparat przeciwbólowy"), Dr. Oetker ("Ciasta/desery"), LG (Telefon komórkowy/smartfon"), Apple ("Komputer osobisty"), Nikon ("Aparat fotograficzny"), ING ("Bank", "Fundusz inwestycyjny", "Towarzystwo ubezpieczeniowe"), Omo ("Proszek do prania"), Rainbow Tours ("Biuro podróży"), T-Mobile ("Firma internetowa"), Statoil ("Stacja benzynowa") oraz Visa ("Karta płatnicza").

EUROPEAN TRUSTED BRANDS 2014 - POLSKA

KATEGORIA

ZŁOTE GODŁO

KRYSZTAŁOWE GODŁO

Aparat fotograficzny

Canon

Nikon

Apteka

Dbam o Zdrowie

Super-Pharm

Bank

PKO BP

ING

Biuro podróży

Itaka

Rainbow Tours

Ciasta/desery

E. Wedel

Dr. Oetker

Drogeria

Rossmann

Super-Pharm

Firma internetowa

UPC

T-Mobile

Fundusz inwestycyjny

ING TFI

ING TFI

Karta płatnicza

Visa

Visa

Komputer osobisty

Samsung

Apple

Kosmetyk do pielęgnacji skóry

Nivea

Ziaja

Kosmetyk do pielęgnacji włosów

Nivea

Pantene

Kosmetyk zapachowy/kolorowy

Avon

L'Oréal

Lody

Algida

Koral

Olej jadalny/margaryna

Olej Kujawski

Delma

Operator telefonii komórkowej

Play

Play

Pasta do zębów

Colgate

Elmex

Płatki śniadaniowe

Nestlé

Nestlé

Płyn do mycia naczyń

Ludwik

Fairy

Preparat na przeziębienie

Gripex

Aspirin

Preparat na serce

Biovital

Acard

Preparat przeciwbólowy

Apap

Nurofen

Producent żywności

Sokołów

Winiary

Proszek do prania

Vizir

Omo

Samochód

Volkswagen

Audi

Sklep spożywczy

Biedronka

Lidl

Sklep z odzieżą

H&M

Reserved

Stacja benzynowa

Orlen

Statoil

Stacja telewizyjna

TVN

TVN24

Suplement diety

Falvit

Falvit

Telefon komórkowy/smartfon

Nokia

LG

Towarzystwo ubezpieczeniowe

PZU

ING

Urządzenie AGD

Bosch

Samsung

Witaminy

Centrum

Falvit

Woda

Żywiec Zdrój

Kropla Beskidu

Zegarki i biżuteria

Apart

Casio

Czternasta edycja badania European Trusted Brands została przeprowadzona przez Reader’s Digest w 10 krajach europejskich (Austria, Finlandia, Francja, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Rosja, Słowenia i Szwajcaria). Wzięło w niej udział 17 676 respondentów. Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

W Polsce badanie przeprowadzono metodą online. Analizie poddano 1960 ankiet.

Dołącz do dyskusji: Rossmann, Visa i Nestlé - najbardziej zaufane marki w Polsce

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bruce
Najbardziej niezaufane badanie w Polsce.
odpowiedź
User
kasiulek
O rossmannie można sporo naczytać się na forum gowork.
odpowiedź