Rośnie wartość polskiego rynku usług outsourcingu
Wartość polskiego rynku usług outsourcingowych wzrośnie w tym roku o ponad 10%, wynika z analiz Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL). Czynnikiem wzrostu dla polskiego sektora outsourcingu ma być kryzys gospodarczy na świecie, wymuszający obniżanie kosztów przez globalne firmy.
"Recesja wywołała boom outsourcingowy, zwłaszcza w Europie i Azji" - powiedział Krystian Bestry z Infosys BPO Europe, cytowany przez "Dziennik Gazeta Prawna". ABSL ocenia, że w ciągu kolejnych trzech lat wartość polskiego rynku może wzrosnąć o 40% a zatrudnienie w nim z ok. 70 tys. osób do ponad 100 tys.
"DGP" informuje, że w Polsce działa ponad 280 centrów outsourcingowych.
W czerwcu organizacja Instytut Outsourcingu przedstawiła zlecony przez siebie raport Millward Brown SMG/KRC z którego wynika, że wartość polskiego rynku outsourcingu procesów biznesowych (BPO) wynosi 3.960 mln zł. Przedstawiciele firm zrzeszonych w Instytucie Outsourcingu oceniają, że w ciągu najbliższych lat wartość tego rynku może rosnąć w dwucyfrowym tempie.
Dołącz do dyskusji: Rośnie wartość polskiego rynku usług outsourcingu