Rośnie rynek reklamy telewizyjnej. TVP1 łeb w łeb z TVP2 (dane za październik)
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w październiku br. były o 2 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W październiku 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,46 mln spotów reklamowych, o 12,30 proc. więcej, niż w analogicznym okresie 2015 roku. Trwały one 15,02 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 14,29 tys. godzin).
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,59 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 1,77 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Wpływy stacji (w zł) | Dynamika w proc. | ||
październik 2015 | październik 2016 | ||
Czas spotów (gg:mm:ss) | 14289:12:19 | 15024:56:41 |
|
Wydatki na reklamę (w zł) | 2 540 095 013 | 2 585 073 181 | 1,77% |
Ilość spotów | 2 189 033 | 2 458 284 | 12,30% |
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 431,96 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 1,88 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 3,12 proc. do 305,07 mln zł.
Podium uzupełnia TVP1 (122,90 mln zł; spadek o 18,28 proc.), a oczko niżej z niemal takim samym wynikiem znalazła się TVP2 (122,69 mln zł; wzrost o 4,47 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TV4 z wpływami na poziomie 64,21 mln zł i spadkiem o 7,01 proc.
Szóste miejsce zajęła Stopklatka TV, która zanotowała największy wzrost w top 20 - o 57,32 proc. do 58 mln zł.
Z kolei największy spadek w top 20, wynoszący 14,18 proc. do 56,40 mln zł, odnotował kanał TVN24.
Stacja | Wpływy (w zł) | Dynamika w proc. | |
październik 2015 | październik 2016 | ||
Polsat | 423 998 945 | 431 957 485 | 1,88% |
TVN | 314 900 995 | 305 066 730 | -3,12% |
TVP1 | 150 391 063 | 122 902 275 | -18,28% |
TVP2 | 117 445 265 | 122 694 097 | 4,47% |
TV4 | 69 057 515 | 64 213 958 | -7,01% |
Stopklatka | 36 868 415 | 58 000 115 | 57,32% |
TVN24 | 65 725 532 | 56 402 808 | -14,18% |
TVN7 | 47 138 450 | 50 975 093 | 8,14% |
TV PULS | 47 275 115 | 49 178 685 | 4,03% |
AXN | 50 502 778 | 44 871 967 | -11,15% |
Discovery | 41 102 227 | 43 801 838 | 6,57% |
Puls 2 | 31 463 537 | 36 376 151 | 15,61% |
TTV | 27 776 475 | 33 424 273 | 20,33% |
TLC | 30 684 660 | 32 754 111 | 6,74% |
National Geographic | 33 435 395 | 32 734 309 | -2,10% |
Investigation Discovery | 28 849 786 | 31 862 115 | 10,44% |
TV6 | 26 160 153 | 31 690 053 | 21,14% |
Polsat2 | 29 215 190 | 30 458 898 | 4,26% |
Comedy Central | 29 197 577 | 29 339 098 | 0,48% |
Nickelodeon | 24 070 235 | 28 611 047 | 18,86% |
W październiku 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 101,89 mln zł - wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 16,26 proc. Kolejne miejsca zajęły: Pharmacia (81,68 mln zł; do góry o 70,61 proc.) i Ferrero (63,79 mln zł; do góry o 3,79 proc.).
Korporacja | Wydatki (w zł) | Dynamika w proc. | |
październik 2015 | październik 2016 | ||
AFLOFARM | 121 678 604 | 101 893 875 | -16,26% |
US PHARMACIA INC. | 47 873 022 | 81 677 628 | 70,61% |
FERRERO | 61 454 897 | 63 786 190 | 3,79% |
GLAXO SMITHKLINE | 24 126 618 | 59 661 010 | 147,28% |
PROCTER & GAMBLE | 33 994 393 | 56 137 118 | 65,14% |
POLPHARMA | 39 661 977 | 52 193 490 | 31,60% |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA | 45 884 000 | 51 772 826 | 12,83% |
ORANGE SA | 30 906 407 | 40 692 844 | 31,66% |
T-MOBILE POLSKA SA | 16 750 011 | 40 416 982 | 141,30% |
NESTLE | 63 154 314 | 39 922 885 | -36,79% |
UNILEVER | 52 792 511 | 35 171 338 | -33,38% |
POLKOMTEL SA | 56 672 372 | 33 190 706 | -41,43% |
P4 | 26 695 098 | 33 035 966 | 23,75% |
GRUPA ZYWIEC SA | 26 007 203 | 32 067 783 | 23,30% |
GRUPA ALLEGRO SP Z OO | 16 213 964 | 31 382 851 | 93,55% |
MASPEX WADOWICE | 15 665 376 | 30 295 046 | 93,39% |
VOLKSWAGEN GROUP | 19 677 606 | 26 670 048 | 35,54% |
JERONIMO MARTINS | 12 222 174 | 24 214 794 | 98,12% |
TEVA PHARMACEUTICALS | 22 835 394 | 23 034 321 | 0,87% |
DR OETKER | 14 588 724 | 22 306 166 | 52,90% |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Rośnie rynek reklamy telewizyjnej. TVP1 łeb w łeb z TVP2 (dane za październik)