SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rośnie rynek reklamy telewizyjnej. TVP1 łeb w łeb z TVP2 (dane za październik)

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w październiku br. były o 2 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

W październiku 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,46 mln spotów reklamowych, o 12,30 proc. więcej, niż w analogicznym okresie 2015 roku. Trwały one 15,02 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 14,29 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,59 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 1,77 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Wirtualnemedia.pl

Wpływy stacji (w zł)

Dynamika w proc.

październik 2015

październik 2016

Czas spotów (gg:mm:ss)

14289:12:19

15024:56:41

 

Wydatki na reklamę (w zł)

2 540 095 013

2 585 073 181

1,77%

Ilość spotów

2 189 033

2 458 284

12,30%

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 431,96 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 1,88 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 3,12 proc. do 305,07 mln zł.

Podium uzupełnia TVP1 (122,90 mln zł; spadek o 18,28 proc.), a oczko niżej z niemal takim samym wynikiem znalazła się TVP2 (122,69 mln zł; wzrost o 4,47 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TV4 z wpływami na poziomie 64,21 mln zł i spadkiem o 7,01 proc.

Szóste miejsce zajęła Stopklatka TV, która zanotowała największy wzrost w top 20 - o 57,32 proc. do 58 mln zł.

Z kolei największy spadek w top 20, wynoszący 14,18 proc. do 56,40 mln zł, odnotował kanał TVN24.

Stacja

Wpływy (w zł)

Dynamika w proc.

październik 2015

październik 2016

Polsat

423 998 945

431 957 485

1,88%

TVN

314 900 995

305 066 730

-3,12%

TVP1

150 391 063

122 902 275

-18,28%

TVP2

117 445 265

122 694 097

4,47%

TV4

69 057 515

64 213 958

-7,01%

Stopklatka

36 868 415

58 000 115

57,32%

TVN24

65 725 532

56 402 808

-14,18%

TVN7

47 138 450

50 975 093

8,14%

TV PULS

47 275 115

49 178 685

4,03%

AXN

50 502 778

44 871 967

-11,15%

Discovery

41 102 227

43 801 838

6,57%

Puls 2

31 463 537

36 376 151

15,61%

TTV

27 776 475

33 424 273

20,33%

TLC

30 684 660

32 754 111

6,74%

National Geographic

33 435 395

32 734 309

-2,10%

Investigation Discovery

28 849 786

31 862 115

10,44%

TV6

26 160 153

31 690 053

21,14%

Polsat2

29 215 190

30 458 898

4,26%

Comedy Central

29 197 577

29 339 098

0,48%

Nickelodeon

24 070 235

28 611 047

18,86%

W październiku 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 101,89 mln zł - wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 16,26 proc. Kolejne miejsca zajęły: Pharmacia (81,68 mln zł; do góry o 70,61 proc.) i Ferrero (63,79 mln zł; do góry o 3,79 proc.).

Korporacja

Wydatki (w zł)

Dynamika w proc.

październik 2015

październik 2016

AFLOFARM

121 678 604

101 893 875

-16,26%

US PHARMACIA INC.

47 873 022

81 677 628

70,61%

FERRERO

61 454 897

63 786 190

3,79%

GLAXO SMITHKLINE

24 126 618

59 661 010

147,28%

PROCTER & GAMBLE

33 994 393

56 137 118

65,14%

POLPHARMA

39 661 977

52 193 490

31,60%

LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA

45 884 000

51 772 826

12,83%

ORANGE SA

30 906 407

40 692 844

31,66%

T-MOBILE POLSKA SA

16 750 011

40 416 982

141,30%

NESTLE

63 154 314

39 922 885

-36,79%

UNILEVER

52 792 511

35 171 338

-33,38%

POLKOMTEL SA

56 672 372

33 190 706

-41,43%

P4

26 695 098

33 035 966

23,75%

GRUPA ZYWIEC SA

26 007 203

32 067 783

23,30%

GRUPA ALLEGRO SP Z OO

16 213 964

31 382 851

93,55%

MASPEX WADOWICE

15 665 376

30 295 046

93,39%

VOLKSWAGEN GROUP

19 677 606

26 670 048

35,54%

JERONIMO MARTINS

12 222 174

24 214 794

98,12%

TEVA PHARMACEUTICALS

22 835 394

23 034 321

0,87%

DR OETKER

14 588 724

22 306 166

52,90%

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Dołącz do dyskusji: Rośnie rynek reklamy telewizyjnej. TVP1 łeb w łeb z TVP2 (dane za październik)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl