Rosną szanse na ujednolicenie badań telemetrycznych
Przedstawiciele TVP, Polsatu i TVN oraz reprezentacja reklamodawców pod przewodnictwem Stowarzyszenia ProMarki rozmawiali pod koniec października br. o szansach i korzyściach wprowadzenia jednolitego systemu pomiaru oglądalności w telewizji.
Na spotkaniu ustalono, że prace zmierzające w tym kierunku będą kontynuowane, a do współpracy zostanie zaproszone Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. W ten sposób będzie można podjąć próbę nie tylko ujednolicenia badań telemetrycznych, ale również powołania dedykowanej instytucji, składającej się z przedstawicieli nadawców, agencji oraz reklamodawców (tzw. JIC - Joint Industry Committee), która byłaby odpowiedzialna za wybór, zakup i kontrolę jednego dostawcy badań.
JIC to forma zorganizowania nadzoru dowolnych badań mediów, która jest rekomendowana na świecie przez World Federation of Advertisers (WFA). ProMarka jest członkiem WFA.
Spotkanie nadawców było następstwem listu, jaki został przesłany do nich przez ProMarkę w lipcu br., a który wzywał ich do ujednolicenia badań widowni.
Dołącz do dyskusji: Rosną szanse na ujednolicenie badań telemetrycznych