RMF FM najbardziej opiniotwórczym medium 2022 roku. Rekord Wirtualnemedia.pl
W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez RMF FM. Stację w 2022 roku zacytowano łącznie 23,1 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM). Druga jest Wirtualna Polska z wynikiem 22,6 tys., podium natomiast zamyka "Rzeczpospolita" z wynikiem 22,4 tys. cytowań. Na informacje Wirtualnemedia.pl inne redakcje powoływały się ponad siedem tysięcy razy, co plasuje nas na czwartym miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych mediów internetowych.

Zestawienie ogólne tworzy piętnaście najczęściej cytowanych tytułów mediowych 2022 roku. Wśród nich największy udział ma prasa – 33 proc., którą w rankingu ogólnym reprezentują "Rzeczpospolita", "Super Express", "Gazeta Wyborcza", "Fakt" i "Dziennik Gazeta Prawna". Media prasowe były w ubiegłym roku łącznie cytoane prawie 99 tys. razy — najwięcej na tle pozostałych zestawień.
27 proc. udziału w Top 15 stanowią natomiast stacje telewizyjne i są to kolejno TVN24, Polsat News, TVPInfo i TVN. Po 20 proc. przypada zarówno portalom internetowym w kolejności Wirtualna Polska, Onet, Interia, jak i stacjom radiowym reprezentowanym przez RMF FM, Radio ZET i Polskie Radio 24.
Wirtualnemedia.pl czwartym najczęściej cytowanym portalem internetowym
Na czele najbardziej opiniotwórczych portali internetowych z awansem o jedno miejsce jest Wirtualna Polska. Z liczbą zaledwie 300 cytowań mniej miejsce drugie zajął Onet, cytowany w 2022 roku ponad 22,3 tys. razy. Podium zamyka Interia wzmiankowana przez inne tytuły mediowe ponad 13,7 tys. razy.
Awans o jedno miejsce notują Wirtualnemedia.pl. Na nasze informacje inne redakcje powoływały się 7090 razy, co plasuje nas na czwartym miejscu rankingu.
"Rzeczpospolita" bezkonkurencyjna w cytowalności prasy
"Rzeczpospolita" z liczbą 22,4 tys. wzmianek utrzymuje tytuł najbardziej opiniotwórczego medium prasowego 2022 roku.
Miejsce drugie z awansem o dwie pozycje w stosunku do 2021 i liczbą 15,7 tys. powołań zajmuje "Super Express". Trzecią pozycję zajmuje" Gazeta Wyborcza".
W kategorii tygodników podium otwierają "Sieci" z łączną liczbą 5,6 tys. cytowań. Na miejscu drugim uplasowała się "Gazeta Polska", której pozycja wzrosła o jedno oczko z liczbą 3,3 tys. odwołań. Podium zamyka "Wprost" z wynikiem 3,1 tys. materiałów.
Numerem jeden 2022 roku w kategorii miesięczników i dwumiesięczników jest "Forbes", na który dziennikarze innych mediów powoływali się ponad 2,4 tys. razy.
Miejsce drugie ze wzrostem o jedno oczko w stosunku do roku 2021 należy do magazynu edukacyjnego dla młodzieży Perspektywy, którego treści łącznie przekazywano dalej 1,7 tys. razy. Kolejne miejsce należy do dwumiesięcznika branżowego "Press" (1,3 tys).
Telewizja: liderem TVN24
Podium najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych otwiera TVN24, cytowany w 2022 roku prawie 16,3 tys. razy.
Na drugim miejscu zestawienia znalazł się Polsat News z wynikiem ponad 12,3 tys. wzmianek, a podium zamyka TVP Info, które uzyskało wynik prawie 11,4 tys. wzmianek.
W radiu oprócz liderem RMF FM podium zajmują Radio ZET z wynikiem 13,3 tys. cytowań i Polskie Radio 24 z liczbą ponad 7,8 tys. materiałów.
O biznesie i ekonomii najlepiej informują "Rzeczpospolita" i Money
Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych w kategorii mediów ekonomicznych i biznesowych znalazła się "Rzeczpospolita" (22,4 tys.), a za nią "Dziennik Gazeta Prawna" (13 tys.). Miejsce trzecie z awansem o jedną pozycję zajmuje Forbes (2,4 tys.).
Z kolei ranking najbardziej opiniotwórczych portali ekonomicznych i biznesowych otwiera Money z wynikiem ponad 4,7 tys. powołań. Drugie miejsce należy do Business Insider (4,3 tys.), a podium zamyka Bankier, do którego inne media odnosiły się prawie 2 tys. razy.
"Polska Metropolia Warszawska" najczęściej cytowanym medium regionalnym
Pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych zajmuje "Polska Metropolia Warszawska", której materiały cytowano w innych mediach 1,5 tys. razy. Drugie miejsce w rankingu należy do Radia Wrocław. Podium zamyka "Gazeta Krakowska" z liczbą 1 tys. cytowań.
Najbardziej opiniotwórcze grupy mediowe w 2022 roku. Zdecydowanym liderem RASP
Miejsce pierwsze najbardziej opiniotwórczych wydawnictw ubiegłego roku należy do Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Plejada i Przegląd Sportowy, były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce ponad 56,3 tys. razy. Na drugim miejscu grupa Wirtualna Polska Media z łącznym wynikiem ponad 35,7 tys. wzmianek badanych tytułów Abczdrowie, Autokult, Dobreprogramy, Money, o2, Pudelek i WP. Podium zamyka Cyfrowy Polsat reprezentowany przez Polsat, Polsat News, Polsat Sport, Interię, Pomponik oraz TV4, do których dziennikarze w Polsce odwoływali się łącznie prawie 33 tys. razy.
Analizę częstotliwości 385 863 cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 stycznia – 31 grudnia 2022 roku.
Dołącz do dyskusji: RMF FM najbardziej opiniotwórczym medium 2022 roku. Rekord Wirtualnemedia.pl