Reklamy w TVN tańsze o 14 proc. - najdroższy finał „Top Model”
W grudniowym cenniku reklamowym TVN spoty są średnio o 14 proc. tańsze niż rok wcześniej. Najwięcej trzeba zapłacić za reklamy przy filmach, „Faktach” i finale „Top Model”.
W grudniowej ofercie reklamowej TVN najdroższe spoty są w przerwach finałowego odcinka programu „Top Model. Zostań modelką”, który zostanie wyemitowany w środę, 1 grudnia, wieczorem. Za 30-sekundową reklamę trzeba zapłacić nawet 65,8 tys. zł netto (wszystkie podane w tekście ceny nie zawierają VAT).
Zdecydowanie tańsze są reklamy przy innych programach rozrywkowych TVN. I tak 30-sekundowy spot przy „Szymon Majewski Show” kosztuje od 28,6 do 44 tys. zł, podczas gdy rok temu cena takiej reklamy wynosiła od 33,7 do 45,2 tys. zł. Z kolei za półminutową reklamę przy programie Kuby Wojewódzkiego trzeba obecnie zapłacić od 15,3 do 30,5 tys. zł, czyli o 3-4 tys. mniej niż w grudniu ub.r.
30-sekundowy spot przy „Faktach” w grudniowym cenniku kosztuje 52,3 tys. zł (przy emisji w dni powszednie), 53,3 tys. zł (emisja w sobotę) i 55,2 tys. zł (emisja w niedzielę). To znacznie mniej niż rok wcześniej, kiedy za taką reklamę trzeba było wydać 66,3 lub 67,1 tys. zł. Półminutowy spot przed serwisem sportowym kosztuje od 50,3 do 54,6 tys. zł, a przed prognozą pogody – od 44,2 do 45,5 tys. zł. Tym samym ceny reklam przed pogodą spadły w skali roku o 7-8 tys. zł.
30-sekundowe spoty przy filmach emitowanych w piątki ok. 20:30 kosztują od 32,9 do 42,4 tys. zł, czyli o ponad 15 tys. mniej niż w grudniu ub.r. Co ciekawe, reklamy w tym paśmie są tańsze w Wigilię i Sylwestra, które przypadają w tym roku w piątki.
Natomiast półminutowa reklama przy „Heli w opałach”, która w sobotnim prime-timie po 20:00 zastąpi w grudniu „Mam talent!” (więcej na ten temat), kosztuje od 32,2 do 34,4 tys. zł, a przy filmie emitowanym wtedy w pierwszy dzień Bożego Narodzenia – od 40 do 57,8 tys. zł. W grudniu ub.r. w tym paśmie nadawana była „Niania”, przy której 30-sekundowy spot kosztował od 55,4 do 62,6 tys. zł, oraz film w czasie Świąt, przy którym za taką reklamę trzeba było zapłacić od 58,8 do 74,7 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: Reklamy w TVN tańsze o 14 proc. - najdroższy finał „Top Model”