Reklamy tygodnia: Coca-Cola, Dove, Honda, Volkswagen i stwardnienie rozsiane (wideo)
Tym razem w naszym cotygodniowym zestawieniu najlepszych reklam mijających dni znalazły się trzy reklamy polskie i dwie zagraniczne. Wśród nich komercyjne spoty promujące Volkswagena Polo i kosmetyki Dove oraz społeczna kampania dotycząca stwardnienia rozsianego a także nowa europejska reklamowa Coca-Coli i globalny spot Hondy.
Coca-Cola: „Choose Happiness”
Brawo za konsekwencję, którą w swoich reklamach stosuje marketer. Nie mówi konsumentowi - pij naszą colę, ale kolejny raz stawia na emocje. Tym razem szczęście i radość. Marka przekonuje, że nie tylko można, ale powinno się być szczęśliwym - bo w codziennym życiu jest wiele ku temu powodów.
Nowy klip reklamuje cztery rodzaje Coca-Coli - Classic, Life, Zero i Diet. Bohaterami spotu są ludzie złapani przez oko kamery w różnych momentach życia - podczas ulicznej demonstracji, biegu, kłótni, przy narodzinach dziecka. Narracja spotu ma przekonać widza, że każdy, niezależnie od sytuacji nie tylko może, ale powinien być szczęśliwy, bowiem na szczęście zasługuje. Reklama kierowana jest na rynek europejski.
W trwającym blisko trzy minuty spocie pojawia się HT - raper i producent muzyczny z Amsterdamu. Utwór, który wykonuje muzyk niesie przesłanie, że radość to kwestia wyboru, a piosenka „What are you waiting for?” wprowadza do komunikacji marki nowy motyw „Choose happiness”.
Agencja: Ogilvy&Mather Amsterdam
>>> Oglądaj najciekawsze spoty reklamowe na tv.wirtualnemedia.pl
Dove: „NaroDove piękno”
Uznanie za pokazanie w reklamach, że piękno kobiety nie jest równoznaczne z nieskazitelną urodą, smukłą, wręcz anorektyczną sylwetką itp. To przede wszystkim samoakceptacja. Marka podkreśliła to zatrudnieniem w roli ambasadorki dziennikarki Doroty Wellman, która dla wielu kobiet jest autorytetem i wielokrotnie publicznie podkreśla, że jest dumna z tego, jak wygląda.
Unilever Polska prowadzi wizerunkową kampanię marki kosmetyków Dove. Działania pod hasłem „NaroDove piękno” zachęcają kobiety do akceptacji siebie. Ambasadorką akcji jest prezenterka TVN Dorota Wellman.
W ramach akcji uruchomiono serwis Narodovepiekno.pl, w którym od 11 maja będzie można poprzeć manifest mówiący, że piękno kobiety oznacza przede wszystkim samoakceptację i nie jest związane z kanonami urody lansowanymi w mediach i popkulturze. Na stronie też można przygotował własny slogan w tej sprawie, a spośród osób, które to zrobią, 1,2 tys. zostanie nagrodzonych koszulkami z wymyślonymi przez nie hasłami.
Obecna kampania obejmuje też reklamy, w których oprócz Doroty Wellman będą występować inne polskie kobiety o odmiennych typach urody i w różnym wieku. Działania będą prowadzone w telewizji, prasie, internecie oraz na outdoorze (m.in. nośniki LED w największych miastach z manifestem piękna oraz licznikiem osób, które go poparły. Potrwają do końca czerwca.
Agencje: IQ Marketing (realizacja), PHD Media Direction (media), Atelier PR (public relations).
>>> Przeglądaj najciekawsze reklamy z Polski i zagranicy w naszym dziale Kreacje
Volkswagen Polo: „Polo. Masz pewność”
Spot pokazuje, że samochód to nie tylko technologia, design, prędkość itp. To również emocje, uczucia, więzi. Jak na polski rynek, dość ciekawa kreacja w przypadku branży samochodowej.
Rozpoczęła się kampania reklamowa nowej wersji samochodu Volkswagen Polo podkreślająca m.in. 40-letnią historię tej marki. Akcja jest prowadzona pod hasłem „Polo. Masz pewność”.
Spot pokazuje historię relacji córki z ojcem - od jej narodzin, przez dzieciństwo i dorastanie, aż po wyprowadzkę z domu, kiedy dostaje kluczyki do Volkswagena Polo. Przekonuje przy tym, że Volkswagen Polo jest bezpieczny i niezawodny, a ponadto od 40 lat wyznacza standardy w swojej klasie. Reklama informuje też o ofercie z kredytem EasyBuy 50 proc. i pakietem korzyści, w ramach której można obecnie kupić reklamowany samochód.
Akcja reklamowa jest prowadzona od początku maja. Obejmuje telewizję, radio, internet oraz działania outdoorowe realizowane przez lokalnych dealerów.
Agencje: Hand Made (kreacja), K2 (internet), MediaCom Warszawa (media).
Honda Civic: „Honda. The power of dreams”
Kolejny raz (szkoda jednak, ze nie w polskiej produkcji reklamowej) pokazano, że zalety auta można komunikować w spocie reklamowym bez konieczności eksponowania jego technologicznych możliwości. Piękna sceneria, świetne widoki, zwolnione tempo filmu bez wątpienia dodatkowo podkreślają perfekcję, którą chce wyróżniać się marka.
Nowy spot reklamowy promujący Hondę Civic zwraca uwagę na to, że markę wyróżnia perfekcja i dbałość o każdy szczegół nie tylko w budowaniu aut, ale także wszystkiego wokół nich.
Większość sekwencji składających się na nową reklamę Hondy toczy się w zwolnionym tempie. W kolejnych kadrach japońscy inżynierowie z pieczołowitością i dążeniem do perfekcji budują piękny, choć nierealny i surrealistyczny świat, który przemierzać mają samochody japońskiego producenta. Cały spot sugeruje, że konstruktorzy tworząc nowego Civica myśleli przede wszystkim o harmonii i najlepszych doznaniach kierowcy. Spot kończy się hasłem: „Honda. The power of dreams”.
Agencja: Wieden & Kennedy London
Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego: „SM - Walcz o siebie”
Kampania uświadamia to, co powinno być oczywiste: że stwardnienie rozsiane nie musi oznaczać dla osób, które na nie chorują wykluczenia społecznego. Z tą chorobą można w miarę normalnie żyć i funkcjonować, również zawodowo. Brawo za zatrudnienie w spocie osób, które ze schorzeniem zmagają się na co dzień.
Nowa odsłona czwartej edycji kampanii „SM - Walcz o siebie” podkreśla, że stwardnienie rozsiane (o ile prowadzona jest odpowiednia terapia) nie przeszkadza w wykonywaniu pracy zawodowej czy roli społecznej. Bohaterami spotu i plakatów są osoby ze stwardnieniem rozsianym aktywne życiowo: księgowa, prawnik i kobieta opiekująca się małym dzieckiem.
Kampania ma zmienić stereotypowe poglądy, że osoby cierpiące na stwardnienie rozsiane nie mogą być aktywne zawodowo i samodzielnie żyć.
W tegorocznych działaniach pokazano osoby chore na SM w codziennych rolach społecznych ze szczególnym naciskiem na pracę zawodową. Tym razem, pokazano pacjentów z widocznymi dysfunkcjami - osobę na wózku, poruszającą się o kulach.
Obecna akcja będzie prowadzona m.in. w telewizji (TVP, TVN), kinach (sieć Multikino), prasie („Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita”, „Super Express”), radiu (ToK FM, Złote Przeboje Warszawa, Rock Radio), internecie oraz na outdoorze (citylighty i nośniki w autobusach i metrze z oferty AMS). Potrwa to końca czerwca, przy czym komunikacja w internecie i działania PR są prowadzone przez cały rok.
Akcja jest prowadzona we współpracy z Polskim Towarzystwem Stwardnienia Rozsianego, Fundacją Urszuli Jaworskiej i Fundacją Neuropozytywni.
Agencje: Telescope, Mojo Films, Eura7 i On Board PR.
Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Coca-Cola, Dove, Honda, Volkswagen i stwardnienie rozsiane (wideo)