SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy tygodnia: Biedronka, Edeka, PZU, Volvo, MTV (wideo)

W naszym cyklicznym rankingu najlepszych reklam minionego tygodnia znalazły się tym razem dwie polskie produkcje i trzy zagraniczne. Są to rodzime spoty promujące Biedronkę i PZU oraz zagraniczne reklamy Volvo, Edeki i MTV Staying Alive.

Biedronka: „Spraw, by Święta miały wyjątkowy smak”

Fajna wizerunkowa reklama, jakże daleka od tych, do których przyzwyczaiły nas sieci handlowe. Ciepła, urocza, pokazująca relacje rodzinne zamiast „codziennie niskich cen”, czyli „ludzką twarz” Biedronki.

Spot pod hasłem „Spraw, by Święta miały wyjątkowy smak” opowiada historię, której głównym bohaterem jest kilkuletni chłopiec. W zbliżające się Święta postanawia dać rodzicom wyjątkowy prezent. Opowieść zaczyna się parę miesięcy przed Bożym Narodzeniem, a kończy wzruszającym finałem w samą Wigilię. Chłopiec wytrwale przygotowuje świąteczną niespodziankę dla rodziców: świąteczną kolację. Kampania prowadzona jest w telewizji i potrwa do Bożego Narodzenia.

Agencje: Duda Polska (kreacja), studio filmowe OTO (produkcja), MEC (media).


Edeka: samotny staruszek z rodzinnymi Świętami dopiero po śmierci

Ta historia podzieliła wiele osób. Jedni uważają, że jest piękna, inni są oburzeni faktem wykorzystania w świątecznej reklamie motywu śmierci.

Dla nas to niezwykle emocjonalna i poruszająca opowieść, która zwraca uwagę na to, co zwłaszcza w okresie świąt Bożego Narodzenia powinno być najważniejsze - bliskość, na którą zwykle zabiegani na co dzień ludzie nie mają czasu.

Sieć niemieckich supermarketów Edeka w rozpoczętej właśnie kampanii bożonarodzeniowej pokazuje niezwykle emocjonalną i smutną historię starszego człowieka, który czeka na swoją córkę. Spot w ciągu kilku dni zanotował ponad 10 mln wyświetleń na YouTubie.

Kampania Edeki ruszyła 28 listopada w telewizji w Niemczech. Bohaterem spotu jest starszy mężczyzna siedzący przy stole, który otrzymuje od swojej córki wiadomość głosową, w której informuje ona, że jednak nie przyjedzie do domu.

Staruszek w tej sytuacji święta Bożego Narodzenia spędza samotnie. W kolejnej scenie reklamy widzimy dzieci tego mężczyzny, które odbierają wiadomość, że ich ojciec nie żyje. Wszyscy udają się do jego domu i ku ich zaskoczeniu widzą ojca żyjącego, który pyta ich retorycznie: „Jak inaczej mógłbym was wszystkich zebrać razem?”.

Trwający blisko 2 minuty film reklamowy w czwartym dniu od udostępnienia na YouTube ma ponad 10 mln wyświetleń.

Agencja: Jung von Matt


PZU: Niestraszki w pakiecie dla dzieci i rodziców

Mamy Serce i Rozum, Małego Głoda, a teraz pojawiły się Niestraszki. Zapewne zaskarbią sobie sympatię wielu dzieciaków. W tej akcji fajne jest to, że te zabawne pluszaki nie służą jedynie zabawie i promocji konkretnego produktu (jak Mały Głód) czy usługi (jak Serce i Rozum), ale przede wszystkim mają uczyć dzieci bezpieczeństwa.

PZU zaczyna nowy cykl kampanii reklamowych, których bohaterami są zabawne pluszaki Niestraszki mające uczyć dzieci zasad bezpieczeństwa.

W pierwszej odsłonie nowego cyklu komunikacji marketingowe PZU przedstawiany jest jeden z pięciu Niestraszków - Stach Trach. Reklamy zachęcają do odwiedzenia strony niestraszki.pzu.pl, na której dzieci od poniedziałku będą mogły brać udział w interaktywnych zabawach, pozwalających m.in. lepiej poznać bohaterów i ich praktyczne rady oraz wziąć udział w konkursie na zaprojektowanie własnej postaci.

Na stronie dostępne będą również czytane przez Marcina Dorocińskiego audiobooki z przygodami Niestraszków, napisane przez Joannę Wachowiak, autorkę książek dla dzieci. Każdy bohater uczy dzieci jednej, ważnej zasady dotyczącej bezpieczeństwa. Pierwsza z bajek dostępna jest bez ograniczeń. Kolejne cztery będzie można pobrać po podaniu kodu dostępnego u agentów lub w oddziale PZU. Ponadto w ramach promocji każdy, kto kupi ubezpieczenie z pakietem Auto Szyby, dostanie w prezencie maskotkę Stacha Tracha.

Niestraszki to nie tylko zwykłe zabawki, ale przede wszystkim personifikacja konkretnych produktów. Z drugiej strony w komunikacji dla dzieci pełnią one misję edukacyjną-uczą zasad bezpieczeństwa wykorzystując elementy zabawy - przekonuje Andrzej Wojtyna, dyrektor ds. komunikacji marketingowej Grupy PZU. - Niestraszki ocieplają wizerunek PZU i angażują w świat marki zarówno dzieci, jak i ich rodziców, obie grupy w nieco inny sposób - dodaje.

Ubezpieczyciel zapowiada, że komunikacja z Niestraszkami będzie kontynuowana w przyszłym roku. Będzie to drugi cykl reklam firmy, w pierwszym od półtora roku występuje Marcin Dorociński (jesienią br. promował ją w kampanii pod hasłem „W PZU doceniamy wszystkich kierowców”).

Początkowa odsłona nowej kampanii rusza 6 grudnia i potrwa do końca br. Obejmuje telewizję (kanały główne i tematyczne), internet (m.in. social media) oraz BTL.

Agencje: DDB&Tribal (kreacja i internet), Platige Image (produkcja i postprodukcja), Starlink (media).


MTV Staying Alive: „Safe sexting”

W tej akcji ewidentnie wszystko dokładnie przemyślano - zwłaszcza kontekst grupy docelowej, do której działania mają dotrzeć. Kampania skierowana przede wszystkim do młodych ludzi wykorzystuje język i symbole, którymi posługują się na co dzień, po to by ustrzec ich przed poważnymi konsekwencjami nieodpowiedzialnych zachowań.

W 30-sekundowym spocie występują pary aktorów w strojach najpopularniejszych emotikonów służących do przekazywania wiadomości dotyczących seksu: banana i pączka, bakłażana i brzoskwini oraz palca wskazującego i znaku OK. Za każdym razem zanim łączą się w miłosnym uścisku, dołącza do nich bohater w kostiumie prezerwatywy.

Akcja została zorganizowana z okazji przypadającego 1 grudnia Światowego Dnia Walki z AIDS. Jej zadaniem jest uświadamianie młodym osobom sposobów uprawiania bezpiecznego seksu i zagrożeń związanych z walką z HIV i AIDS.

W ramach kampanii „Safe sexting” MTV Staying Alive i firma Snaps przygotowały klawiaturę SafeSext wyposażoną w specjalne emotikony, dzięki którym nastolatki mogą rozmawiać na temat bezpiecznego seksu. Klawiatura jest do ściągnięcia za darmo na systemy iOS i Android.

Agencje: Young&Rubicam New York (kreacja), Elastic/Pecubu Productions (produkcja).


Volvo: „Look who's driving”

Genialne zestawienie zastosowane w tym spocie: kilkuletnia dziewczynka i gigantyczne auto. Jest zabawnie i oryginalnie.

W najnowszym filmie promocyjnym Volvo postanowiło udowodnić, że innowacyjne rozwiązania dotyczące trakcji pozwalają samochodom tej marki przetrwać bardzo wiele.

Nawet fakt, że za kierownicą auta znajdzie się 4-letnie dziecko.
W spocie mała dziewczynka dostaje do rąk panel sterujący zdalnie ważącą 18 ton wywrotką firmy Volvo. Bez zahamowań staje na wysokiej platformie i naciska przycisk start.

Ciężarówka pokonuje przygotowane dla niej przeszkody, wykonuje nawet pełen obrót dokoła własnej osi znajdując się cały czas we władaniu dziecka. Okazuje się, że nic nie jest w stanie pokonać konstrukcji szwedzkich inżynierów, a do mety dociera w całości zarówno samochód, jak i radość malucha z wykonanego zadania oraz... niezłej demolki, której można było dokonać.

„Look who’s driving” to siódmy film wyprodukowany przez Volvo Trucks w ramach cyklu „Live Test”, który został zapoczątkowany w 2012 r. przez „The Ballerina Stunt”.

Kolejnymi produkcjami w tej serii były m.in. „The Hook”, „The Hamster Stunt” i „The Epic Split”.Filmy z cyklu „Live Test” odnotowały ponad 100 milionów wyświetleń na portalu YouTube i zostały polecone w internecie 8 milionów razy.

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Biedronka, Edeka, PZU, Volvo, MTV (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl