Platforma cyfrowa wprowadziła opłaty za pomijanie reklam
Brytyjska platforma cyfrowa Sky wprowadziła dla klientów korzystających z usług streamingowych Sky Stream i Sky GO opłaty za szybkie pominięcie reklam. Dotychczas narzędzie Ad Skipping Add On było bezpłatne. Od grudnia za funkcję trzeba płacić 5 funtów miesięcznie, czyli równowartość 27 zł.
Sky Stream to oferta subskrybcyjna brytyjskiego operatora płatnej telewizji, dostępna w streamingu przy pomocy dostarczanej przez firmę przystawki. Wcześniej platforma zachęcała do zakupu jej telewizorów do streamingu (Sky Glass). Abonenci satelitarni mogą natomiast w streamingu korzystać z usługi Sky Go. Opłaty za pomijanie reklam wprowadzono na razie dla użytkowników Sky Stream i Sky Go. W przypadku Sky Glass nastąpi to prawdopodobnie dopiero za 18 miesięcy.
Nie wszystkie reklamy da się przewinąć dzięki nowej funkcji
Platforma Sky zaznacza, że wykupienie pakietu z przewijaniem reklam nie oznacza ich całkowitego wyeliminowania. Jest to możliwe w przypadku treści, które już wyemitowano po cofnięciu danej audycji (catch up TV). Nie zostaną natomiast usunięte reklamy w telewizji na żywo czy w aplikacjach z reklamami, takich jak YouTube albo Spotify.
Nowa funkcja działa w aplikacjach ITVX, STV Player i All4 TV. Wprowadzenie to Ad Skipping ukłon w kierunku widzów, którzy narzekają na duża liczbę reklam w płatnych kanałach telewizyjnych. Jednym z atutów serwisów streamingowych, które są zagrożeniem dla platform cyfrowych jest możliwość wykupienia pakietów bez reklam.
W ostatnim czasie jednak zarówno Netflix, jak i Disney+ wprowadzają tańsze plany z koniecznością oglądania reklam. Wcześniej, przez dwie dekady, możliwe było pominięcie reklam za pośrednictwem dekoderów Sky Q i Sky+. Usługi pomijania reklam oferują też brytyjskie serwisy streamingowe ITVX (kosztuje 5,99 funtów miesięcznie) oraz All4 Channel 4 (niecałe 4 funty).
W Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech, Austrii i we Włoszech Sky, który należy do Comcast, odnotował spadek przychodów o 14,7 proc. do 4,3 mld dol. Liczba abonentów i subskrybentów wzrosła jednak o 300 tys. do 23 mln. Niedawno informowaliśmy, że Sky może do końca 2023 roku zrezygnować z instalowania nowych anten satelitarnych. Firma skupia się coraz bardziej na usługach streamingowych.
Dołącz do dyskusji: Platforma cyfrowa wprowadziła opłaty za pomijanie reklam