Reklama samochodów osobowych w mediach
W lutym wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach wyniosły 43 mln 878 tys. zł
Dla porównania, wydatki na reklamę rok wcześniej osiągnęły poziom 41 mln 971 tys. zł. Większość kwot przeznaczonych na reklamę w motoryzacji przypadła tym razem gazetom (15 mln 601 tys. zł), a dalej uplasowały się magazyny (11 mln 314 tys. zł), telewizja była dopiero na trzecim miejscu (10 mln 869 tys. zł) przed stacjami radiowymi (6 mln 93 tys. zł). Wydatki na reklamę samochodów w lutym stanowiły 6,2% wszystkich nadkładów na reklamę w mediach. Dla porównania, w lutym roku 2004 udział wydatków na reklamę aut osobowych w stosunku do całości nakładów na reklamę wyniósł 6,1%.
W ciągu pierwszych dwóch miesięcy br. łączny budżet przeznaczony na reklamę samochodów (84 mln 637 tys. zł) stanowił 6,6% wszystkich kosztów reklamowanych w mediach grup produktów, natomiast rok wcześniej było tylko 5,1%.
W porównaniu z danymi w lutym 2004 r. wydatki na reklamę samochodów wzrosły o 4,5%, natomiast liczba emisji wyniosła łącznie 11 870 razy (+41%). W rozbiciu na poszczególne media, największy wzrost wydatków na reklamę motoryzacyjną zanotowało radio (+107,2%), przy wzroście liczby emisji do 5 847 razy (+119,3%). Dla porównania, w telewizji reklamy samochodów osobowych pokazano w lutym 4 392 razy (+3%).
Od początku roku wydatki na reklamę aut osobowych są większe niż przed rokiem o 31,2%, a liczba emisji wyniosła 23 404 razy (+78,8%).
Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów.
Dołącz do dyskusji: Reklama samochodów osobowych w mediach