Reklama filmu z Angeliną Jolie gloryfikuje przemoc
Publikowanie billboardów promujących film "Wanted" z Angeliną Joliezostało zakazane przez angielską radę reklamy (ASA). Instytucjapodjęła tę decyzję wskutek licznych protestów zarzucającychplakatom gloryfikowanie przemocy z użyciem broni.
Na eksponowanych od początku lipca billboardach reklamującychfilm "Wanted" grający w nim główne role Angelina Jolie i JamesMcAvoy przedstawieni są w ekspresywnych pozach i najczęściej zpistoletami w rękach. Slogany opisują bohaterów jako zamachowców -największy napis brzmi "Sześć tygodni temu byłem taki jak ty&potem ją poznałem& i mój świat zmienił się na zawsze".
Angielski regulator rynku reklamowego - Advertising StandardsAuthority (ASA) - od lipca otrzymał 18 skarg na billboardy, którymzarzucano gloryfikowanie przemocy z użyciem broni i sugerowanie, żepo złamaniu prawa życie zmienia się na lepsze. Protestującyzauważyli też, że outdoorowe reklamy filmu dozwolonego dla widzówpowyżej 18 lat mogły być oglądane przez dzieci, dla których sąnieodpowiednie.
Produkująca film "Wanted" i odpowiedzialna za jego promocjęfirma Universal Pictures wyjaśniała, że billboardy odzwierciedlająjego styl i główne wątki, nie naruszając przy tym prawa. JednakAdvertising Standards Authority uznała, że reklamy przezpokazywanie w pozytywnym świetle broni gloryfikują przemoc, dlategonie mogą być dalej eksponowane w obecnej formie. Universal Pictureszaakceptował tę decyzję, zapewniając, że nie będzie używał tychplakatów do promowania filmu przy wprowadzaniu go na rynek DVD.
Dołącz do dyskusji: Reklama filmu z Angeliną Jolie gloryfikuje przemoc