Radni Sopotu przyjęli uchwałę krajobrazową: osiem stref ekspozycji reklam, do 4 lat na dostosowanie się
Radni Sopotu w miniony poniedziałek przyjęli uchwałę krajobrazową, która reguluje reklamę zewnętrzną na terenie tego miasta. Dopuszcza ona m.in. tzw. reklamę okolicznościową związaną z organizacją różnych wydarzeń.
Sopocka uchwała krajobrazowa dzieli miasto - pod względem lokalizacji nośników reklamowych - na osiem stref: dla reprezentacyjnych obszarów centrum miasta (obszar A), historycznej przestrzeni miejskiej (B), strefy administracji i biznesu (C), obszarów mieszkaniowych (D), ekspozycji walorów przestrzeni rekreacyjno-uzdrowiskowej (E), promocji w przestrzeniach rekreacyjno-sportowych (F), strefy plaż (G) oraz strefy przyrodniczej i lasów (H). Wydzielono też obszar indywidualnej promocji (np. Opera Leśna, Ergo Arena czy molo) oraz trzy obszary przestrzeni układu komunikacyjnego.
Zapisy tej uchwały przewidują możliwość umieszczenia tzw. reklamy okolicznościowej związanej z organizowanymi na terenie miasta imprezami - może być sytuowana w przestrzeni na 2 tygodnie przed i 1 dzień po wydarzeniu.
Właściciele tablic reklamowych i urządzeń reklamowych innych niż szyldy mają 12 miesięcy na dostosowanie się do zapisów sopockiej uchwały krajobrazowej. Z kolei okres dostosowania dla szyldów wynosi 24 miesiące, zaś dla istniejących, nielegalnych ogrodzeń - 4 lata.
Uchwała krajobrazowa Sopotu nie zawiera zasad naliczania stawek za niezastosowanie się do jej przepisów, co jest równoznaczne z tym, że obowiązują te określone w tzw. Ustawie Krajobrazowej. I tak np. kara za miesiąc ekspozycji nielegalnego bannera o pow. 1, 25 m kw. kosztuje 3300 zł, bilboardu o pow. 18 m kw. 7320 zł, a siatki wielkopowierzchniowej o pow. 72 m kw. 20 280 zł.
Sopocka uchwała krajobrazowa zawiera również regulacje dotyczące ogrodzeń - zakazany jest montaż płotów z wyjątkiem m.in. budynków jednorodzinnych, obiektów sportowych, placów zabaw, budynków edukacji i oświaty, ujęć wody, cmentarzy oraz ogrodzeń uwarunkowanych historycznie. Pożądaną formą ogrodzenia jest żywopłot do wysokości 1,2 m.
Teraz sopocką uchwałą krajobrazową zajmie się wojewoda pomorski.
Dołącz do dyskusji: Radni Sopotu przyjęli uchwałę krajobrazową: osiem stref ekspozycji reklam, do 4 lat na dostosowanie się