Radio Zet, Żywiec i Lajkonik z najefektywniejszymi reklamami w Polsce według agencji Kantar
Corona, Lurpak i Bosch znalazły się w czołówce globalnych nagród Kantara dla najskuteczniejszych kreacji reklamowych na świecie według Creative Effectiveness Awards 2023. W Polsce czołówkę tworzą Radio Zet, Żywiec i Lajkonik.
Kantar ogłosił zwycięzców konkursu 2023 Creative Effectiveness Awards, czyli wyróżnienia dla najbardziej wpływowych reklamy z ubiegłego rok. Jurorami nagrody są w tym przypadku konsumenci. Przez cały rok 2022 Kantar wykorzystywał swoją platformę testowania reklam do oceny ponad 13 tys. reklam do internetu i serwisów społecznościowych, telewizji, prasy i nośników zewnętrznych. Nagrodzono te kreacje, które okazały się najskuteczniejsze w budowaniu sprzedaży i zwiększaniu kapitału marki w perspektywie długofalowej.
- Świetne reklamy mają jedną wspólną cechę: wykorzystują technologię, dzięki której kreacja reklamowa prezentowana na wszystkich platformach pomaga markom wyróżnić się i odegrać rolę w życiu konsumentów. Wśród autorów reklam wyróżniliśmy tych, którzy starają się zrozumieć, co oddziałuje na ludzi i co pomaga markom zapisać się w pamięci konsumentów. Żyjemy w czasach, gdy w każdym zakątku świata rośnie presja finansowa, więc nie zaskakuje, że wszystkie nagrodzone reklamy zawierają humor oraz przepełniony emocjami storytelling - komentuje Jane Ostler, EVP, global thought leadership w firmie Kantar.
Co stoi za wyróżnionymi reklamami
Ekspertki i eksperci Kantar po przeanalizowaniu kreacji wyróżnili sześć elementów, które stoją za sukcesami reklam w 2022 roku.
Eskapizm. Zaproszenie do alternatywnego świata marki: nostalgicznego, fantastycznego czy groteskowego – byle odrealnionego. Oferta oddechu od codziennych trosk.
Magia metafory. Trafne metafory warte są więcej niż 1000 słów! Hiperbolizacje pozwalają na zrozumienie intencji komunikacyjnej marki w sposób intuicyjny i bezwysiłkowy, a często - zabawowy.
Prostota dla przeciążonego umysłu. Krótko, prosto i na temat to recepta na łatwe zrozumienie komunikacji – wprost chwalona przez konsumentów. A jeśli łatwo zrozumieć - łatwiej również zapamiętać.
Szczerze i wprost. Efektywni reklamowawcy umiejętnie zdejmują napięcie z wymagających czy problematycznych sytuacji mówiąc o nich szczerze i bez ogródek. Okazując odbiorcom pełne zrozumienie przekazują komunikat "to OK, że tak masz".
Życiowy pragmatyzm. Im bardziej złożona rzeczywistość wokół nas, tym większą popularnością cieszą się life-hacki. Uproszczenie codzienności, jakie oferują marki, wpisuje się w punkt potrzeby konsumentów.
Więcej niż produkt. Na każdą znaczącą zmianę składa się suma małych kroków. Konsumenci doceniają marki, które wspomagają ich w dążeniu do bycia lepszymi. I nie muszą to być od razu rewolucje, ale codzienna kontrybucja.
Kantar wyróżnia kreatywne reklamy. W Polsce Radio Zet, Żywiec i Lajkonik
Zwycięskie reklamy są także odbiciem kluczowych trendów, stanowiących wyróżnik najskuteczniejszych reklam. Nowa analiza opublikowana niedawno wspólnie przez Kantar i WARC wykazała, że najbardziej kreatywne i najskuteczniejsze reklamy generują ponad 4-krotną rentowność.
Wyróżnione marki w Polsce
Radio Zet
Żywiec
Lajkonik
Tyskie
Cillit Bang
Pudliszki
Wedel czekolada mleczna
Tena Men
Möller’s
Vanish
Hortex
Ricola
Jordan
Cif
Reklamy wyróżnione na rynku globalnym
Corona
Lurpak
Bosch
Dołącz do dyskusji: Radio Zet, Żywiec i Lajkonik z najefektywniejszymi reklamami w Polsce według agencji Kantar