Radio Opole zaczęło kampanię „Gramy z klimatem” i kupiło dla reporterów elektryczne auto
Reporterzy Radia Opole mogą od kilku dni korzystać w pracy z elektrycznego samochodu, jaki kupiła rozgłośnia. Ma on służyć nie tylko dziennikarzom pracującym w Opolu, ale pracującym nad materiałami w całym województwie. Radio chce być bardziej ekologiczne: zmienia swoją identyfikację wizualną i stawia na zasilanie rozgłośni energią odnawialną.
W identyfikacji wizualnej Radia Opole, ale także w komunikacji pojawiło się teraz nowe hasło” „Gramy z klimatem”. Ma ono sygnalizować proekologiczne działania rozgłośni. Jednym z takich działań było zamontowanie na dachu radia 65 paneli fotowoltaicznych o mocy 30 kWh (jesień ub. roku). Teraz rozgłośnia kupiła w pełni elektryczny samochód, który będzie służył reporterom. - Samochód elektryczny ma służyć przede wszystkim reporterom pracującym w Opolu i okolicach. Ale liczymy, że przy zasięgu prawie 300 km będzie pojawiał się w dalszych częściach naszego regionu- komentuje redaktor naczelny Radia Opole, Tomasz Cichoń.
Rozgłośnia planuje także zamontowanie przed swoim budynkiem stacji szybkiego ładowania oraz utworzenia takiego stanowiska na zamkniętym parkingu wewnętrznym. - W przyszłości mamy zamiar zaspokajać swoje zapotrzebowanie energetyczne w 100 procentach z odnawialnych źródeł energii. Dotyczy to także pozyskiwania z OZE energii cieplnej do ogrzewania budynku – mówi Łukasz Kaspryk, kierownik administracyjny spółki.
Moc zamontowanej jesienią ub. roku instalacji fotowoltaicznej wynosi 30 kwh. Według szacunków ma w ciągu roku wypracować 30 tys. kwh. Pozyskiwana z niej energia jest zużywana w sieci przez urządzenia działające w rozgłośni.
Instalacja fotowoltaiczna na dachu Radia Opole Fot. Radio Opole
We wrześniu br. Rada Mediów Narodowych zmieniła zarząd Radia Opole. Na prezesa powołano Piotra Wójtowicza w miejsce – pełniącego funkcję od 2016 roku - Piotra Moca. Rada powołała też nowych członków rady nadzorczej opolskiej stacji. Także we wrześniu dziennikarz Radia Opole, Tomasz Cichoń został p.o. redaktora naczelnego stacji.
Dołącz do dyskusji: Radio Opole zaczęło kampanię „Gramy z klimatem” i kupiło dla reporterów elektryczne auto
Psełdo ekologia, a przy okazji tak jak w Warszawce u Lady Botoks Bizancjum i jeszcze raz Bizancjum za nasze pieniądze.
Może najpierw radio publiczne zechciałoby być bardziej obiektywne?