Radio 357 będzie zbierać wpłaty od słuchaczy poza Patronite
Internetowe Radio 357 szykuje własny system do przekazywania regularnych wpłat na rozgłośnię. Głosowanie na listę i rankingi muzyczne stacji zostanie włączone do strefy Twoje 357.

Radio 357 od zapowiedzi jego startu jesienią 2020 roku prowadzi zbiórkę na Patronite, pozyskując w ten sposób zdecydowaną większość swojego budżetu. Obecnie stację wspiera tam 50,8 tys. użytkowników, wpłacając co miesiąc łącznie 966 tys. zł.
- Cały czas odbieraliśmy od państwa sygnały, że to czasami bywa uciążliwe: trzeba zakładać dwa konta, łączyć je. W związku z tym chcemy robić kolejne kroki na tym polu, żeby było prościej zostać patronem - opisał prezes Radia 357 Paweł Sołtys podczas wtorkowej transmisji dla patronów.
Rozgłośnia planuje umożliwić słuchaczom przekazywanie wpłat na jej własnej platformie. - Chcemy rozwijać nasz własny model subskrypcyjny. Naszym fokusem jest, żeby jak najprościej było zostać patronem. Robimy kolejne kroki w tym kierunku - podkreślił Sołtys.
- Zmiany, zwłaszcza dla nowych patronów, będą widoczne w marcu - zapowiedział Sołtys. Wcześniej Radio 357 wyśle użytkownikom do akceptacji zmieniony regulamin, z zapisami dotyczącymi własnego systemu płatności i aplikacji mobilnej. Natomiast dla użytkowników wspierających rozgłośnię poprzez Patronite nic się nie zmieni. - Mamy bardzo dobrą, ścisłą współpracę z Patronite - zaznaczył szef Radia 357.
CZYTAJ TEŻ: Radio 357 zmienia streaming. Ma być mniej zakłóceń
Zwrócił uwagę, że stacja pozyskiwanie wpłat i komunikację z patronami przeniosła częściowo na swoją platformę, uruchamiając m.in. zakładki Wspieram.radio357.pl oraz Twoje 357. Ta druga ma pojawić się także w aplikacji mobilnej.
Głosowanie w strefie Twoje 357
W serwisie i aplikacji mobilnej Radia 357 będzie więcej zmian. - Chcielibyśmy, żeby nasza aplikacja do głosowania na listę i rankingi TOP została włączona do strefy Twoje 357. Dzięki temu głosowanie ma być łatwiejsze - zapowiedziała Ewa Mieczławska, członkini zarządu Radia 357 odpowiadająca m.in. za kwestie technologiczne.
Zmieni się także strona główna platformy rozgłośni. - Stworzyliśmy tam dodatkową przestrzeń, żeby można było jeszcze lepiej eksponować nasze najciekawsze treści. Pracujemy i będziemy nad tym pracować - opisała Mieczławska. Stacja przygotowuje też aplikację na Android TV.
Jesienią 2022 roku Radio 357 udostępniło swoją nową aplikację mobilną. Zanotowała ona 211 tys. instalacji na Adroidzie i 113 tys. na iOS. Od początku ub.r. aktualizowano ją 17 razy.
Rozgłośni w aplikacji słuchano w ub.r. łącznie przez 130 mln godzin, a podcasty odtwarzano 4,2 mln razy.
Radio 357 z wyższymi wpływami
W ub.r. Radio 357 osiągnęło wzrost przychodów o 9,1 proc. do 14,1 mln zł. Suma wpłat od patronów sięgnęła 10,62 mln zł, o 8,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody od sponsorów i reklamodawców wzrosły o 12,8 proc. do 2,91 mln zł, a ze sprzedaży gadżetów - o 3,8 proc. do 621,3 tys. zł.
Wpływy w każdym z tych obszarów okazały się znacznie wyższe od założeń Radia 357, w przypadku współprac marketingowych aż o 33,8 proc. Prezes stacji Paweł Sołtys zaznaczył, że plany były konserwatywne.

Działalność operacyjna Radia 357 kosztowała w ub.r. 10,67 mln zł, po wzroście o 6 proc. rok do roku. Prawie połowę (5,3 mln zł) przeznaczono na twórców audycji w rozgłośni, a po mniej więcej milion - na jej zespół operacyjny (1,09 mln), marketing i komunikację (1,19 mln zł), w obszarze technologii i infrastruktury (1,02 mln zł) oraz na platformę internetową (862,2 tys. zł). Dodatkowe koszty podcastów wyniosły 334,8 tys. zł.
Paweł Sołtys zwrócił uwagę, że rozgłośnia w ub.r. funkcjonowała w warunkach wysokiej inflacji.

Zysk brutto Radia 357 wyniósł 235,4 tys. zł, wobec 200,2 tys. zł rok wcześniej. Paweł Pobóg Ruszkowski, członek zarządu rozgłośni ds. finansowych, stwierdził, że jej zeszłoroczny wynik netto będzie w okolicach zera, m.in. ze względu na wyższą kwotę podatku dochodowego związaną z rezerwą utworzoną na składki na ZAIKS.
Radio 357 zostało uruchomione jesienią 2020 roku, a stałe nadawanie zaczęło w styczniu 2021 roku. Spółka zarządzająca rozgłośnią w 2022 roku zwiększyła przychody o 27 proc. do 13,3 mln zł, więcej zarobiła zarówno z wpłat od słuchaczy, jak i reklam. Jej zysk netto, który zmalał z 508,5 do 455,7 tys. zł, w całości zasilił kapitał zapasowy.
Dołącz do dyskusji: Radio 357 będzie zbierać wpłaty od słuchaczy poza Patronite