Qarson debiutuje w Polsce z ofertą wynajmu aut na abonament
Do Polski wchodzi francuski Qarson, sprzedający samochody na abonament. - W ramach stałej miesięcznej opłaty kierowcy zyskują możliwość jazdy nowym samochodem, a dodatkowo zdjęte zostają z nich wszystkie niedogodności związane z posiadaniem pojazdu - informuje Damian Ciesielczyk, założyciel firmy Qarson.
Qarson to francuska firma motoryzacyjna założona w 2009 roku. Od 2014 roku sprzedaje we Francji auta na abonament. W Polsce planuje w tym roku zainwestować od 80 do 100 milionów złotych.
- W naszym kraju nowy samochód cały czas traktowany jest jak dobro luksusowe, zwłaszcza przez klientów indywidualnych, którzy są naszą główną grupą docelową. We Francji, gdzie jesteśmy liderem w segmencie aut na abonament, udało nam się już przekonać kierowców, że jest to stereotyp. W 2018 roku we Francji sprzedaliśmy ponad 7000 samochodów, z czego ponad połowa to auta na abonament. Jesteśmy przekonani, że podobny efekt uda nam się osiągnąć w Polsce - mówi Damian Ciesielczyk, założyciel firmy Qarson.
Jak działa Qarson
Klient podpisuje z Qarsonem umowę na 12 miesięcy (z możliwością odnowienia), w zamian dostaje do użytku fabrycznie nowe auto. Zamiast jednak płacić za niego pełną cenę, co miesiąc odprowadza abonament (np. za Renault Clio opłata rozpoczyna się od 499 złotych brutto). W tym kierowca otrzymuje bezpłatny serwis i przeglądy gwarancyjne oraz pakiet 10 000 kilometrów do wyjeżdżenia.
- Nasza oferta oparta jest na elastyczności. Stawiamy na samochody z najpopularniejszych segmentów rynku, czyli auta miejskie oraz crossovery. W miarę poszerzania portfolio Qarsona dostępnych od ręki będzie coraz więcej pojazdów, w tym również elektrycznych - mówi Bartłomiej Żebrowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Qarsona w Polsce.
Sprzedaż w centrach handlowych i online
Na początek do dyspozycji kierowców będzie kilkadziesiąt modeli aut. Co ciekawe, Qarson prowadzi sprzedaż w największych galeriach handlowych, nie zaś we własnych salonach. Zamówienia na samochody można składać także przez internet. Wystarczy wejść na stronę, wybrać model w oparciu o markę lub wielkość pojazdu, a następnie dobrać ewentualne opcje dodatkowe. Po weryfikacji zdolności finansowej klienta, samochód zostanie w ciągu kilku dni dostarczony do jednego z punktów odbioru.
- Nasz model sprzedaży opiera się na wieloletnim doświadczeniu, jakie zdobyliśmy na rynku francuskim. W minionym roku francuski Qarson zrealizował ponad 3000 zamówień on-line - co daje nam łącznie więcej operacji internetowych niż tych zrealizowanych przez wszystkich dealerów samochodowych w Polsce - mówi Bartłomiej Żebrowski.
- Dużym ułatwieniem w tym procesie odegrają nasze punkty sprzedaży. W najpopularniejszych galeriach handlowych w dużych miastach klienci będą mogli spotkać się z naszymi doradcami w czasie swoich zakupów, dopytać o szczegóły naszej oferty, a następnie złożyć zamówienie na miejscu lub przez internet - dodaje szef sprzedaży i marketingu Qarsona.
Aktualnie punkty sprzedaży Qarsona zlokalizowane są centrum w Suchym Lesie koło Poznania, w samym Poznaniu (Galeria Posnania), Szczecinie (Galeria Galaxy), Gdańsku (Galeria Bałtycka) oraz Wrocławiu (Galeria Wroclavia). W najbliższym czasie pojawią się również w galeriach handlowych w Warszawie, Łodzi, Krakowie i Katowicach. Łącznie w 2019 roku w Polsce pojawi się 10 punktów w 8 miastach handlowych.
Obsługą medialną Qarsona zajmuje się agencja Big Picture.
Dołącz do dyskusji: Qarson debiutuje w Polsce z ofertą wynajmu aut na abonament