Przychody reklamowe wydawnictwa Mecom spadły w Polsce o 13 proc.
Mecom, brytyjski fundusz inwestycyjny działający na rynku medióweuropejskich, ogłosił swoje wyniki finansowe za pierwsze czterymiesiące bieżącego roku. Z raportu wynika, że spółka zanotowała14-proc. spadek przychodów.
Między 1 stycznia a 30 kwietnia b.r. o 22 procent zmniejszyłysię także przychody grupy z reklam. W Holandii firma zanotowała podtym względem spadek o 22 procent, w Danii o 25 procent, w Norwegiio 20 procent, a w Polsce (m.ni. Media Regionalne i Rzeczpospolita)o 13 procent.
- Obecnie istnieją oznaki, że tempo spadku - od najgorszegomiesiąca jakim był luty - zmniejsza się i jest większa stabilność,szczególnie w naszych holenderskich i i norweskich działach - podałMecom w raporcie.
Dzięki pozbyciu się wielu udziałów, Mecom znacząco obniżył odpoczątku roku ciężar swojego zadłużenia (o 126,7 mln euro, dopoziomu 565,5 mln euro). Z kolei w całym obecnym roku grupa chcezaoszczędzić co najmniej 75 milionów euro, co ma złagodzićspodziewany spadek przychodów z reklam.
W ubiegłym miesiącu firma ujawniła, że o 7 procent zredukowałazatrudnienie, co przełożyło się na ponad 800 zwolnionych osób, a w2009 roku planuje zlikwidowanie kolejnych 500 etatów.
źródło: guardian.co.uk
Dołącz do dyskusji: Przychody reklamowe wydawnictwa Mecom spadły w Polsce o 13 proc.