Prawie połowa konsumentów przeciwko “szpiegującym” telewizorom
Ponad 40 proc. konsumentów byłoby przeciwnych wprowadzeniu kamer i czujników, które umożliwiłyby telewizorom ich identyfikację - wynika z badania Strategy Analytics.
43 proc. badanych nigdy nie pozwoliłoby na podłączenie kamery lub czujnika do swojego telewizora bądź prawdopodobnie nigdy nie dałoby się przekonać, że tego typu technologie mogłyby przynieść jakiekolwiek korzyści.
Tylko 14 proc. respondentów nie przeszkadzałoby gdyby ich zachowania związane z oglądaniem telewizji były obserwowane i zapisywane, a 20 proc. miałoby w związku z tym pewne zastrzeżenia, ale zgodziłoby się na to pod warunkiem, że telewizyjna usługa uległaby znaczącej poprawie.
Badanie wykazało także, że najbardziej negatywne odczucia w stosunku do kamer i czujników w telewizorach mają osoby starsze, kobiety i mniej zarabiający. Najbardziej przeciwni takim rozwiązaniom są Niemcy. Natomiast przychylnym okiem częściej patrzą na nie respondenci rzadziej oglądający telewizję.
Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Strategy Analytics w czerwcu 2013 r. online na reprezentatywnej grupie internautów z USA (n=2062) i Europy (n=4118) w wieku od 15 do 74 lat.
Dołącz do dyskusji: Prawie połowa konsumentów przeciwko “szpiegującym” telewizorom
Jeden z producentów telewizorów wprowadził fizyczną plastikową klapkę umożliwiającą zasłonięcie kamery gdy jest nieużywana.