„Pomaganie jest proste” - MAiC promuje zbiórki publiczne w internecie (wideo)
Rozpoczęła się kampania Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji promująca nowe zasady prowadzenia zbiórek publicznych. Akcję, prowadzoną pod hasłem „Pomaganie jest proste”, przygotowała i realizuje agencja Fabryka Komunikacji Społecznej.
Kampania pod hasłem „Pomaganie jest proste” przekonuje, że świadome pomaganie nie jest skomplikowane, a pomagający to pomysłowi ludzie dobrej woli. Akcja informuje, że od wiosny br. obowiązują uproszczone wymogi formalne prowadzenia zbiórek publicznych: przy akcjach prowadzonych drogą elektroniczną (np. poprzez przelewy lub SMS-y charytatywne) nie trzeba już uzyskiwać pozwoleń w urzędzie, tylko wystarczy zgłoszenie w serwisie zbiórki.gov.pl. Z kolei darczyńcy sami decydują, czy chcą wesprzeć jakąś inicjatywę, a ponadto mogą łatwo zweryfikować organizatorów zbiórek.
- Uwalniamy zbiórki w internecie, zmieniamy w ten sposób podejście i rolę urzędu. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom społeczeństwa, zarówno potrzebujących, jak i wspierających. Dajemy im swobodę i wybór, a proces przejrzystości zapewnia nowoczesna technologia - podkreśla Artur Koziołek, rzecznik prasowy Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
Akcja jest prowadzona przede wszystkim w internecie. Obejmuje spot oraz aplikację dla organizacji pozarządowych umożliwiającą tworzenie grafik do wykorzystania w kanałach komunikacji ze swoimi darczyńcami.
Kreacją kampanii i produkcją wszystkich materiałów zajęła się agencja Fabryka Komunikacji Społecznej, która odpowiada też za działania PR.
Dołącz do dyskusji: „Pomaganie jest proste” - MAiC promuje zbiórki publiczne w internecie (wideo)