Polskie Stowarzyszenie Public Relations po 20 latach zmienia identyfikację wizualną
Polskie Stowarzyszenie Public Relations rozstrzygnęło konkurs na nowy branding organizacji. Zwyciężyła w nim agencja Publicon.
Dziesięcioosobowa komisja, złożona z przedstawicieli rady nadzorczej oraz zarządu, oceniała prace zgłoszone w trybie konkursu wewnętrznego przez członków stowarzyszenia oraz rekomendowanych przez nich grafików. Nowa identyfikacja wizualna zastąpi obecne logo, które powstało ponad 20 lat temu.
Jury konkursowe poszukiwało logotypu, które w syntetyczny sposób będzie oddawać charakter PSPR i jego nowe inicjatywy a zarazem będzie zgodne z trendami panującymi w grafice użytkowej.
Zgodnie z briefem, każdy uczestnik postępowania miał przygotować dwie propozycje logo. Obie kreacje miały uwzględniać polskie i angielskie nazewnictwo. W konkursie zmierzyło się szesnaście propozycji graficznych.
- Jestem bardzo zadowolony zarówno z liczby nadesłanych prac, jak i ich jakości. Wszystkie projekty były bardzo estetyczne, charakteryzowały się funkcjonalnością a ich kompozycje wskazywały na rozumienie przez Autorów wartości, które są fundamentem działalności naszego Stowarzyszenia oraz branży. Bardzo dziękuję wszystkim uczestnikom za kreatywność, poświęcony czas i energię - mówi Bartosz Milczarczyk, wiceprezes PSPR, odpowiedzialny za organizację konkursu. - Formuła konkursu wewnętrznego, którą wybraliśmy również nie jest przypadkowa. Zależało nam na tym, aby w tak trudnym dla branży okresie, spowodowanym przez covid-19, to nasi członkowie, ich agencje lub graficy, z którymi na co dzień współpracują mogli dostać to zlecenie – dodał.
Publicon zaprojektuje branding PSPR
Komisja w głosowaniu wybrała kreację zrealizowaną przez zespół agencji Publicon. W najbliższym czasie PSPR podpisze umowę z autorami projektu, na podstawie której w ciągu 14 dni zaprojektowany zostanie system identyfikacji wizualnej.
Będzie uwzględniał umieszczanie logo na: ściankach wystawienniczych, wizytówkach, papierze firmowym, kopertach, wizytówkach, broszurach, gadżetach, szablon slajdu prezentacji multimedialnej, informacji, prasowej, wiadomości e-mail, grafiki do mediów społecznościowych (cover photo, szablony postów), baner na stronę internetową.
Na górze: nowe logo PSPR, na dole poprzednia wersja
- Propozycja, oprócz personalizowanej typografii i odświeżonej kolorystyki marki, eksploruje symbolikę cudzysłowu, jego lustrzanego odbicia, które stylizujemy na litery PR. Myśląc nad naturą pracy w branży Public Relations, tym co ponadczasowe w tej profesji, wpadliśmy na trop cytatu, wypowiedzi wartej powielania. To swoisty modus operandi naszej pracy. To symbol eksperckości, wartościowej wypowiedzi, słów, które zasługują na powielanie i przekazywanie dalej. Postanowiliśmy pójść za tą asocjacją, ponieważ niezależnie od tego jak zmieniają się media, od powstania druku, po rzeczywistość digital jest do dla nas niezmienny symbol wartościowych słów, siły eksperckiej wypowiedzi, sukcesu wiedzy połączonej z warsztatem. Efektywnej pracy w branży Public Relations - mówi Michał Ulidis, partner strategiczny agencji Publicon, nadzorujący pracę zespołu przygotowującego projekt.
Dołącz do dyskusji: Polskie Stowarzyszenie Public Relations po 20 latach zmienia identyfikację wizualną