Polscy internauci częściej szukają okazji niż kupują w sieci. Odzież popularniejsza od sprzętu
Połowa polskich internautów regularnie sprawdza w sieci ofertę produktów i szuka okazji, także cenowych, natomiast 40 proc. dokonuje zakupów. Częściej niż sprzęt, książki i bilety kupowanie są ubrania i dodatki do nich.
Z sondażu AC Nielsen wynika, że co drugi Polski internauta w ostatnim miesiącu sprawdzał w sieci oferty produktowe i szukał okazji cenowych. Zakupów dokonało 40 proc. użytkowników, natomiast nieco mniej szukało informacji i porównywało ceny artykułów spożywczych.
Polscy internauci w porównaniu z innymi użytkownikami z Europy są znacznie bardziej wrażliwi na wahania cenowe. W ciągu ostatniego roku miały one znaczny wpływ na nawyki zakupowe 71 proc. Polaków, podczas gdy średnia dla Europy wynosi 51 proc.
Polscy internauci zdecydowanie najczęściej sprawdzają w sieci oferty produktowe i szukają okazji zakupowych - codziennie robi to mniej więcej jedna trzecia. Natomiast zakupów każdego dnia dokonuje 10 proc. spośród wszystkich kupujących, a 7 proc. wszystkich użytkowników recenzuje i komentuje produkty w mediach społecznościowych.
Zdecydowanie najczęściej przez Polaków w internecie kupowane są ubrania i dodatki, a nieco rzadziej - sprzęt, książki i bilety. Produkty spożywcze kupuje mniej polskich użytkowników niż przeciętnie w Europie, za to części samochodowe bądź motocyklowe - zdecydowanie więcej.
Sondaż został przeprowadzony przez AC Nielsen wśród ponad 28 tys. dorosłych internautów w 56 krajach w ramach badania Global Online Consumer Survey. Przy doborze reprezentatywnej grupy respondentów w każdym kraju wykorzystano kryteria demograficzne.
Dołącz do dyskusji: Polscy internauci częściej szukają okazji niż kupują w sieci. Odzież popularniejsza od sprzętu
kupuje w sklepie,naocznie,dotykajac i mierzac
w sieci kupuja znaczy sie , badziew , niby "okazyjny"