Polsat najwięcej zarabia z reklam, Aflofarm na czele wydatków
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lutym 2015 roku były wyższe, niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydał Aflofarm.
W lutym 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 1,84 mln spotów reklamowych, o 13,71 proc. więcej, niż w lutym ub.r. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 1,37 mld zł, co oznacza wzrost o 4,73 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 214,35 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 4,12 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy poszły do góry o 2,55 proc. do 175,17 mln zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (83,02 mln zł; spadek o 32,32 proc.) i TVP2 (72,22 mln zł; w dół o 31,33 proc.). Należy jednak pokreślić, że w lutym 2014 roku TVP1 i TVP2 pokazywały relacje z igrzysk olimpijskich, co dało tym stacjom wyższe wpływy, niż zazwyczaj.
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TV4 z wpływami na poziomie 38,64 mln zł i wzrostem o 51,09 proc. W lutym ub.r. stacja ta zajmowała miejsce dziesiąte.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskał kanał TV6 - było to 69,52 proc. do 16,42 mln zł.
Stacja | Wpływy stacji (w zł) | |
luty 2014 | luty 2015 | |
Polsat | 205 866 115 | 214 351 040 |
TVN | 170 817 255 | 175 166 835 |
TVP1 | 122 662 258 | 83 015 665 |
TVP2 | 105 169 080 | 72 216 130 |
TV4 | 25 577 433 | 38 643 970 |
TVN24 | 30 005 437 | 33 534 309 |
AXN | 25 789 620 | 32 987 726 |
Discovery | 31 561 433 | 29 213 861 |
TVN7 | 29 728 991 | 28 109 379 |
TV PULS | 25 647 799 | 27 022 811 |
Stopklatka | - | 25 248 820 |
National Geographic | 15 760 725 | 22 268 036 |
Polsat2 | 17 963 700 | 21 798 488 |
TLC | 24 441 506 | 21 676 574 |
Comedy Central | 19 046 332 | 19 681 013 |
Investigation Discovery | 17 337 915 | 19 492 103 |
Disney Channel | 17 654 217 | 18 249 875 |
Polo TV | 12 853 130 | 16 894 300 |
Eska TV | 10 595 530 | 16 695 800 |
TV6 | 9 687 740 | 16 422 740 |
W lutym 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 156,47 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 44,96 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (51,75 mln zł; do góry o 18,37 proc.) i Unilever (31,05 mln zł; + 40,36 proc.).
Korporacja | Wydatki (w zł) | |
luty 2014 | luty 2015 | |
AFLOFARM | 107 942 688 | 156 470 140 |
NESTLE | 43 717 728 | 51 750 345 |
UNILEVER | 22 121 942 | 31 051 217 |
US PHARMACIA INC. | 35 868 050 | 29 222 350 |
PROCTER & GAMBLE | 33 845 337 | 26 183 196 |
POLPHARMA | 20 408 183 | 25 340 956 |
RECKITT BENCKISER | 18 040 233 | 22 535 658 |
POLKOMTEL SA | 15 495 530 | 22 330 036 |
ORANGE SA | 33 484 902 | 21 897 011 |
FERRERO | 18 011 699 | 21 603 887 |
P4 | 31 104 671 | 21 123 596 |
HENKEL/SCHWARZKOPF | 19 348 603 | 19 017 690 |
PEPSICO | 12 669 229 | 18 711 961 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA | 18 323 203 | 16 644 090 |
TEVA PHARMACEUTICALS | 16 627 210 | 16 626 560 |
GLAXO SMITHKLINE | 17 182 688 | 16 566 138 |
POLSKA TELEFONIA CYFROWA | 6 349 950 | 16 472 536 |
NOVARTIS | 20 649 105 | 16 435 148 |
LOREAL | 19 927 858 | 14 829 634 |
MONDELEZ INTERNATIONAL | 12 977 369 | 13 376 460 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Polsat najwięcej zarabia z reklam, Aflofarm na czele wydatków
Ktos sie orientuje?