Polsat liderem w DVB-T w lutym. Na końcu Metro, Nowa TV i WP
Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w zeszłym miesiącu został Polsat, który wyprzedził TVP1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Super Polsat, a najwięcej straciła TVP Kultura.
W lutym 2017 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat, który awansował z miejsca drugiego - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnenedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do lutego 2016 roku zwiększył się o 5,61 proc. i wyniósł 14,68 proc.
Na drugą lokatę spadła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 13,66 proc., po spadku o 7,39 proc.
Podium uzupełnia TVP2, która awansowała z miejsca czwartego. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 0,68 proc. i wyniósł 10,29 proc.
Dwójka na czwartą pozycję zepchnęła TVN, którego udział spadł o 5,94 proc. do 9,81 proc.
W czołowej piątce znalazło się jeszcze TVP Info. Udział tego kanału wzrósł o 0,97 proc. do 6,25 proc. Kolejne miejsce zajęła stacja TV4. Jej udział wzrósł o 4,12 proc. do 5,06 proc.
Siódme miejsce zajął kanał TV Puls, którego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 4,42 proc. (rok wcześniej było to 4,82 proc.). Z kolei oczko niżej, z udziałem na poziomie 3,99 proc., znalazł się siostrzany Puls 2.
Na 18. miejscu uplasował się nowy kanał Super Polsat, który 2 stycznia br. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Polsat Sport News. Jego średni udział w lutym br. wyniósł 1,51 proc., podczas gdy wynik Polsatu Sport News w styczniu ub.r. to 0,63 proc. Oznacza to największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 139,68 proc.
Z kolei najwięcej straciła TVP Kultura - było to 27,78 proc. do 0,65 proc. udziału. Stacja ta spadła z miejsca 20. na 22.
Od 21. do 26. miejsca w zestawieniu zajęły kanały, które wystartowały w 2016 roku (8TV - 0,75 proc. udziału w lutym br., Metro - 0,26 proc., Zoom TV - 0,23 proc. Nowa TV - 0,22 proc. oraz WP - 0,15 proc.).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w lutym 2017 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T też znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,44 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - wzrost o 7,13 proc.
Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 7,86 proc. do 12,31 proc. Na podium znalazła się jeszcze Dwójka (8,81 proc., wzrost o 12,23 proc.), która wyprzedziła Jedynkę (8,14 proc.; w dół o 4,35 proc.).
W tej grupie wiekowej największym wzrostem też pochwalić się mógł Super Polsat, którego udział względem swojego poprzednika, czyli Polsat Sport News, poszedł do góry o 210,71 proc. do 1,74 proc. Najwięcej w tym ujęciu straciło Polo TV - było to 23,43 proc. do 2,19 proc. udziału.
Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.
Dołącz do dyskusji: Polsat liderem w DVB-T w lutym. Na końcu Metro, Nowa TV i WP