"Pokolenie Y" i jego internetowe zwyczaje (wideo, infografika)
77% ankietowanych polskiego "Pokolenia Y" stwierdziło, że często zanim wstaną z łóżka sprawdzają maile, SMS-y i portale społecznościowe na swoich smartfonach - wynika z badania InsightExpress.
W oparciu o ankietę przeprowadzoną wśród studentów szkół wyższych oraz wśród młodych ludzi w wieku od 18 do 30 lat w 18 krajach, zbadano na jaką skalę "Pokolenie Y" używa internetu oraz urządzeń mobilnych by łączyć się ze światem.
77% polskich respondentów oraz 90% na całym świecie ubiera się, myje zęby i sprawdza swoje smartfony w ramach porannego rytuału przygotowania się do szkoły lub pracy.
60% "Pokolenia Y" podświadomie lub w sposób niekontrolowany zagląda do swoich smartfonów w celu wiadomości mailowych, tekstowych lub mediów społecznościowych. Wskaźnik ten jest znacznie niższy w Polsce, gdzie 37% respondentów stwierdziło niekontrolowane sprawdzanie swoich smartfonów.
W skali światowej kobiety są o wiele bardziej skłonne do łączenia się z siecią: 85% kobiet i 63% mężczyzn stwierdza u siebie częste niekontrolowane sięganie po smartfona w celu sprawdzenia e-maili, SMS-ów, mediów społecznościowych.
W przybliżeniu ten sam odsetek respondentów w Polsce co na świecie (ok. 40%) potwierdził, że doświadczyłby "efektu odstawienia" związanego z brakiem ciągłej możliwości sprawdzenia swojego smartfona – czuliby niepokój, jakby brakowało im cząstki siebie. W Polsce 75% spośród nałogowych użytkowników smartfonów nie chciałoby czuć tego przymusu.
W Polsce 4 z 5 respondentów używa smartfonów w łóżku, co też pokrywa się ze średnią światową. Ponad 1/3 respondentów używa smartfona w łazience.
W skali światowej prawie połowa respondentów (46%) stwierdziła, że piszą wiadomości tekstowe, maile i sprawdzają portale społecznościowe podczas posiłków z rodziną i przyjaciółmi. W Polsce ten odsetek jest niższy i wynosi ok. 20% (podobnie jak w Japonii - 23%).
Prawie jedna osoba na pięć, zarówno w Polsce jak i na świecie, przyznaje się do pisania SMS-ów podczas jazdy samochodem.
Prawie 70% respondentów "Pokolenia Y" potwierdziło znaczenie aplikacji mobilnych w ich codziennym życiu, podczas gdy w Polsce wskaźnik ten wyniósł 44%.
42% badanych potwierdziło, że głównie korzystają z aplikacji mobilnych dla gier i rozrywki, zaś 35% wykorzystuje aplikacje mobilne do pracy. Większość polskich respondentów "Pokolenia Y" (79%) zgłosiło użycie mniej niż 10 aplikacji regularnie. W skali światowej 24% ankietowanych korzysta Z 10 do 25 aplikacji, A 60% potwierdza zastosowanie mniej niż 10 aplikacji.
2/3 respondentów z całego świata potwierdziło spędzenie takiej samej lub większej ilości czasu na zawiązanie stosunków towarzyskich w internecie z przyjaciółmi niż osobiście w rzeczywistości. W Polsce spędzanie osobiście czasu z przyjaciółmi to wciąż najpopularniejszy sposób utrzymywania kontaktów towarzyskich. 56% respondentów potwierdziło, że preferuje właśnie tę formę. 23% wybiera kontakt towarzyski w sieci. 21% deklaruje, że tyle samo czasu poświęca na taki kontakt zarówno osobiście, jak i online. 38% mężczyzn na całym świecie spędza więcej czasu z przyjaciółmi osobiście niż w internecie, w porównaniu do 29% kobiet.
W wielu częściach świata smartfony obecnie rywalizują z laptopami będąc pojedynczym najbardziej pożądanym urządzeniem wśród 18-30 latków. Jest on postrzegany jako najbardziej uniwersalny i najbardziej kompaktowy. Gdyby respondenci mieli wybierać tylko jedno urządzenie, to 1/3 z nich preferowałaby smartfona, natomiast nieco więcej wybrałoby laptopa. Z globalnego punktu widzenia smartfony przewyższyły komputery stacjonarne jako urządzenie preferowane w miejscu pracy. Smartfony oceniono jako urządzenie dwukrotnie bardziej popularne od komputera stacjonarnego i trzykrotnie bardziej popularne od tabletu.
W Polsce, odpowiadając na pytanie "gdybyś miał wybrać tylko jedno urządzenie, co byś wybrał", 65% respondentów nadal głosowałoby na laptopa, prawie taki sam odsetek (12% i 11%) wybrałby tablet lub smartfona, a 9% - komputer stacjonarny.
Tablety zostały wyróżnione jako preferowane urządzenia "Pokolenia Y" w Brazylii, podczas gdy w Korei Południowej 54% respondentów preferowało smartfona.
Chociaż 40% ankietowanych na całym świecie podaje, że polityka ich firmy zabrania używania urządzeń firmowych do jakiejkolwiek działalności niezwiązanej z pracą, to 71% przyznaje, że nie zawsze przestrzega tej polityki. Polska młodzież - podobnie jak ich rówieśnicy w Indiach i Japonii - wydaje się mieć większy szacunek dla polityki firmy.
2/3 respondentów (66%) uważa, że "pracodawcy nie powinni śledzić w sieci pracowników - gdyż to nie jest ich sprawa". Około połowa specjalistów IT na całym świecie oraz w Polsce uważa, że ich pracownicy przestrzegają polityki niewykorzystywania urządzeń firmowych do użytku osobistego.
Dziewięciu na dziesięciu ankietowanych "Pokolenia Y" potwierdziło dokonywanie zakupów w sieci. Wśród polskich respondentów wskaźnik ten okazał się jeszcze wyższy i wyniósł blisko 100%.
W Polsce połowa respondentów potwierdziła, że podczas robienia zakupów w sieci regularnie polega na opinii klientów. Pozostałe 24% sporadycznie sprawdza opinie pojawiające się online.
Globalnie 57% respondentów (w Polsce 69%) chętnie podaje adres e-mail w internetowych witrynach sklepowych oraz innych serwisach w celu otrzymania powiadomień o promocjach i sprzedażach. Jednakże respondenci pozostają nieufni wobec podawania znacznie większej ilości informacji - tylko niektórzy podają numer telefonu, adres domowy lub inne dane osobowe.
Prawie 90% respondentów (zarówno na całym świecie jak i w Polsce) wrzuca zdjęcia do internetu celem ich udostępnienia lub przechowania na stronach internetowych. 62% przesyła filmy wideo celem ich udostępnienia lub przechowania na stronach internetowych (w Polsce - 50%).
W skali globalnej 87% respondentów ma konto na Facebooku (w Polsce - 81%). 41% aktualizuje swoje konto na Facebooku co najmniej raz dziennie, zaś 1/5 - kilka razy dziennie. W Polsce tylko 10% respondentów potwierdziło aktualizację swojej strony w tym portalu społecznościowym przynajmniej raz dziennie. W skali światowej 56% respondentów ma konto na Twitterze, z czego 21% "tweetuje" przynajmniej raz dziennie. Popularność tego serwisu w Polsce jest znacznie niższa - 76% ankietowanych w naszym kraju nie ma w ogóle konta na Twitterze.
Badanie "2012 Cisco Connected World Technology Report" zostało przeprowadzone w sierpniu 2012 r. na zlecenie Cisco przez InsightExpress, niezależną firmę badającą rynek z siedzibą w USA. Globalne badanie składa się z dwóch ankiet: jedna skupia się na studentach szkół wyższych i pracownikach w wieku od 18 do 30 lat, a druga - na specjalistach z dziedziny informatyki. Na każdą ankietę składa się 100 respondentów z każdego z 18 krajów, co daje łącznie 3600 respondentów. Wśród 18 krajów znalazły się USA, Kanada, Meksyk, Brazylia, Argentyna, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Holandia, Rosja, Polska, Turcja, Republika Południowej Afryki, Indie, Chiny, Japonia, Korea Południowa i Australia.
Dołącz do dyskusji: "Pokolenie Y" i jego internetowe zwyczaje (wideo, infografika)
a poza tym łaaał.,łaaał