Poczta Polska robi porządki w swoich placówkach
Poczta Polska realizuje obecnie, w ramach tzw. Planu Transformacji, na terenie całego kraju standaryzację swoich placówek pocztowych. Mają być bardziej estetyczne, z atrakcyjną ekspozycją i ustandaryzowaną ofertą.
Pilotaż zrealizowano dotychczas w 30 placówkach. “Osiągnięte dzięki zmianom wzrosty sprzedaży oraz napływające pozytywne opinie klientów i pracowników jasno wskazują, że ustandaryzowana oferta, estetyczna i atrakcyjna ekspozycja, ułożenie towaru według określonych zasad oraz sprzedaż produktów wysokiej jakości przynoszą efekty” – informuje redakcję Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Poczty Polskiej.
W najbliższych miesiącach spółka zmieni wygląd kolejnych 300 placówek. Do końca roku nowy układ powinien być już w 2000 placówek.
“Inicjatywa przyniosła znaczące rezultaty: średni wzrost prowizji netto na poziomie 116,59 proc. w porównaniu do okresu poprzedzającego wprowadzenie zmian. Dynamika sprzedaży netto potwierdza trafność założeń projektowych. Skuteczność wprowadzonych zmian przełożyła się nie tylko na konkretne liczby, ale również na pozytywne opinie klientów. Niemal 96 proc. badanych osób (w wewnętrznym badaniu Poczty Polskiej) pozytywnie oceniło nową estetykę ekspozycji handlowej, a 91,5 proc. wyraziło uznanie dla zróżnicowanego i wysokiej jakości asortymentu” – podaje biuro prasowe Poczty Polskiej.
Selekcja asortymentu
W ramach projektu dokonano selekcji asortymentu tak, aby w placówkach dostępne były produkty wysokiej jakości, odpowiadające na aktualne potrzeby i zainteresowania klientów. Oferowane produkty mają konkurować zarówno ceną, jak i jakością.
“Nasze dotychczasowe doświadczenia wskazują, że należy postawić na: produkty pocztowe (koperty, kartki, kartony itp.), artykuły piśmiennicze, prasa i książki, artykuły dla dzieci, przekąski i napoje oraz różnego rodzaju produkty impulsowe” – informuje nas biuro prasowe. Zaznacza jednocześnie, że nie ma jednoznacznych decyzji o usuwaniu konkretnych kategorii produktów, choćby ze względu na geograficzne zróżnicowanie potrzeb klientów.
W placówkach wg nowego układu, tworzone są specjalne strefy tematyczne dla różnych kategorii produktowych, takich jak: materiały do pakowania i wysyłki, kartki i karnety, artykuły szkolne i biurowe, upominki, artykuły dla dzieci, napoje i przekąski, oraz specjalnie wyselekcjonowane produkty w ramach akcji sprzedażowych i artykuły lokalne. Każda z tych stref będzie miała wyraźne oznaczenia oraz zostanie zaprojektowana w taki sposób, aby maksymalizować komfort zakupów i ułatwić klientom odnalezienie poszukiwanych produktów.
Zmiana dotyczy też rozmieszczenia mebli i sposobu prezentacji towarów. Placówki będą wykorzystywać regały przyścienne, dwustronne (gondole), a także wieże obrotowe. Regały zostaną rozmieszczone w sposób zapewniający łatwy dostęp do produktów i umożliwiający intuicyjne poruszanie się po większych placówkach.
“Ponad 7,5 tysiąca placówek Poczty Polskiej to ogromna wartość i kapitał, który chcemy rozwijać. Placówki znajdują się często w atrakcyjnych lokalizacjach, zarówno w miastach wojewódzkich, jak i powiatowych czy w małych gminach. Zostaną uporządkowane, unowocześnione i dostosowane do potrzeb klientów. Spółka dostrzega, że inną rolę pełni placówka pocztowa w małej gminie, a inną w dużym mieście. W miejscach odległych od miast Poczta stanie się Centrum Obsługi Obywatela. Będzie tam można skorzystać z dotychczasowych, tradycyjnych usług, ale i załatwić niektóre sprawy urzędowe. Największe miejskie placówki będą pełnić też rolę placówek społeczno-kulturalnych i komercyjnej galerii” – zapowiada biuro prasowe Poczty Polskiej w odpowiedzi dla Wirtualnemedia.pl.
Dołącz do dyskusji: Poczta Polska robi porządki w swoich placówkach