Pochwały dla nowych logotypów WP i Interii. „Nowoczesne i dynamiczne”
Specjaliści z agencji brandingowych pozytywnie oceniają zmiany logotypów wprowadzone przez portale Wirtualna Polska i Interia. Podkreślają, że nowe znaki są nowocześniejsze i - m.in. dzięki brakowi końcówki „.pl” - lepiej odzwierciedlają specyfikę obecnego internetu.
Nowe logo Wirtualnej Polski zostało wprowadzone z początkiem września wraz z nową odsłoną strony głównej portalu. Znak z jednej strony ma podkreślać nowoczesność WP, a z drugiej nawiązywać do tradycji i polskości. - Chcemy, by Wirtualna Polska stała się synonimem nowoczesnej Polski cyfrowej, nowoczesnego świata. By niosła za sobą pozytywne skojarzenia: „to nasza, polska, innowacyjna, odważna marka” - tłumaczyła portalowi Wirtualnemedia.pl Marta Czartoryska-Żak, wiceprezes Grupy Wirtualna Polska ds. marketingu, komunikacji i PR. Logo i oparta na nim identyfikacja wizualna zostały zaprojektowane przez agencję BNA
Z kolei Interia w środę zaprezentowała swój nowy logotyp, który do użytku zostanie wprowadzony w najbliższym czasie. - Dotychczasowe logo zostało wprowadzone w 2005 roku, dlatego jego modyfikacja była naturalną konsekwencją rozwoju firmy i wynikała z konieczności dostosowania się do aktualnych trendów na rynku - wyjaśnił Artur Potocki, prezes Grupy Interia. Znak został zaprojektowany przez designera i typografa Oskara Podolskiego
Pytani przez Wirtualnemedia.pl eksperci z agencji brandingowych chwalą oba rebrandingi. - Widać, że obie firmy chcą zrobić krok do przodu, w kierunku innowacyjności oraz nowych trendów. Jednocześnie są to zmiany dynamiczne, odważne - wylicza Michał Pawlik z Mamastudio. - Zarówno logotypy WP jak i Interii od dłuższego czasu prosiły się o zmianę, bo odstawały od tego, co nazywamy dziś nowoczesnym projektowaniem - zauważa Sebastian Frąckiewicz z Republiki Kreatywnej.
Arkadiusz Łoś z Dragon Rouge zwraca uwagę, że Wirtualna Polska w swojej nowej identyfikacji postawiła na skojarzenia z polskością, co jest nieoczywiste dla marki z branży technologicznej. - I właśnie dlatego, że nikt tak nie robi, marka zyskuje na charakterze - ocenia.
Nasi rozmówcy zgadzają się, że dobrym posunięciem jest usunięcie z nazw i symboli w logotypach obu portali końcówki „.pl”. - Społeczeństwo zostało wyedukowane, teraz można działać marką, nie ma potrzeby zapisywać adresu w logotypie. To ograniczało i pod względem graficznym i z punktu widzenia rozwoju marki - uważa Dominika Sikora z Czteryczwarte Brand Design. - W obu przypadkach plusem jest uporządkowanie wizerunku, rezygnacja z niepotrzebnych elementów w logotypie - dodaje Michał Pawlik.
- Samo nowe logo Interii jest dosyć toporne i ożywa dopiero gdy pojawia się kontekst w postaci zdjęć czy kolorowych kształtów. Przykładowe egzekucje reklamowe, które ujawniła marka prezentują Interię jako markę o wiele bardziej interesującą niż obecnie - ocenia Arkadiusz Łoś.
Oba znaki główne funkcjonują w wielu różnych wersjach, w przypadku WP inspirowanych doodle’ami, czyli okazjonalnymi wariantami logo Google. - Wtedy logo nabiera wyrazistości, widać, że ma elastyczną formę i można się nim bawić - ocenia Sebastian Frąckiewicz.
Na drugiej podstronie pełne komentarze o nowych logotypach Wirtualnej Polski i Interii
Dołącz do dyskusji: Pochwały dla nowych logotypów WP i Interii. „Nowoczesne i dynamiczne”