Play poprawia wyniki: 14,15 mln abonentów i 5,36 mld zł wpływów w 2015 r.
W 2015 roku Play zanotował przychody na poziomie 5,36 miliarda złotych, a liczba użytkowników wzrosła do ponad 14,15 miliona. Obecny udział operatora w rynku wynosi 25,2 procent.
W komunikacie Play informuje, że osiągnięte w ub.r. przychody operacyjne wzrosły o 22,1 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, gdy zamknęły się one kwotą przekraczającą 4,39 mld zł.
W raportowanym okresie skorygowana EBITDA (zysk przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją) wyniosła ponad 1,54 mld zł, co oznacza wzrost rok do roku o 44 proc.
W raporcie Play podkreśla, że w ub.r. w znaczący sposób wzrosła liczba abonentów operatora. Ich ogólna liczba wyniosła z górą 14,1 mln (wzrost o 15 proc. rok do roku), natomiast z 47,3 do 50 proc. zwiększyła się baza użytkowników płacących abonament. W ub.r. Play rozbudowywał też konsekwentnie zasięg swojego internetu LTE, który pokrył 78 proc. populacji Polski. Z kolei udział operatora w rynku wzrósł o 3,8 pkt proc. do 25,2 proc.
- W 2015 r. Play odnotował silny wzrost bazy abonenckiej do poziomu 14,15 mln – podkreślił w komunikacie. - Polski rynek jest obecnie wyjątkowy, z czterema prawie równorzędnymi operatorami, spośród których Play posiada udział w rynku na poziomie 25,2 proc. W połączeniu ze wzrostem uśrednionego ARPU doprowadziło to do wzrostu wyników finansowych do bardzo satysfakcjonującego poziomu - komentuje Jørgen Bang-Jensen, prezes Play. - W czwartym kwartale 2015 r. Prezes UKE ogłosiła, iż Play został jednym ze zwycięzców dodatkowych częstotliwości LTE, przydzielając mu jeden blok częstotliwości 800 MHz oraz 4 bloki częstotliwości 2600 MHz. Dzięki temu w ciągu najbliższych lat Play może kontynuować rozwój oraz uatrakcyjnianie swoich ofert transmisji danych. Płatności za te częstotliwości zostały uregulowane w lutym 2016 r. Reasumując, 2015 był udanym rokiem dla Play. W 2016 r. będziemy nadal doskonalić nasze oferty oraz usługi dla klientów indywidualnych, z segmentu mikro, oraz małych i średnich przedsiębiorstw - podsumowuje prezes Play.
Dołącz do dyskusji: Play poprawia wyniki: 14,15 mln abonentów i 5,36 mld zł wpływów w 2015 r.