Platforma CANAL+ zastąpi nc+, rebranding jesienią
Jeszcze w tym roku platforma cyfrowa nc+ przejdzie rebranding, w efekcie którego jej nazwa zmieni się na Platforma CANAL+ - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Jak informuje nadawca zmiana nazwy ma pozwolić na "dalsze inwestycje w rozwój silnego ekosystemu Canal+".
Platforma nc+ powstała w 2013 roku z fuzji Cyfry+ należącej do Canal+ i N będącej własnością TVN. Udziałowcami ITI Neovision są Canal+ (ma 51 proc. kapitału), TVN (32 proc.) i Liberty Global (17 proc.), właściciel m.in. UPC. Pośrednio spółka jest też powiązana z grupami kapitałowymi jej udziałowców.
Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl w ostatnich dniach ITI Neovision rozesłało do swoich partnerów biznesowych oświadczenie, w którym informuje o planach rebrandingu platformy nc+. Przedstawiciele spółki poinformowali, że do tego dojdzie na przestrzeni najbliższych miesięcy. W jego efekcie m.in. zmieni się nazwa platformy nc+ na Platforma CANAL+.
Jak czytamy w liście, powodem rebrandingu jest umocnienie marki Canal+ w portfolio platformy nc+. Firma na przestrzeni lat w koprodukcji zrealizowała wiele nagradzanych na całym świecie filmów i seriali (w tym m.in. „Ida” czy „Zimna wojna”), jako jedna z pierwszych na terenie Polski zaczęła korzystać z technologii HD i 4K (od maja ub.r. nadaje kanał Canal+ 4K Ultra HD, w którym m.in. były transmitowane mecze MŚ w piłce nożnej 2018), a w najbliższym czasie będzie wprowadzać na rynek technologię OTT.
- W tej perspektywie zmiana nazwy jest dla nas naturalnym krokiem, dzięki któremu będziemy mogli nadal silnie inwestować w rozwój ekosystemu Canal+, z korzyścią dla abonentów oraz całego rynku telewizyjnego i filmowego. Zmiana nazwy pozwoli nam również podkreślić, że Canal+ jest i pozostanie naszym najważniejszym produktem w portfolio - informuje ITI Neovision.
Biuro prasowe nc+ jak na razie nie zdradza szczegółów dotyczących rebrandingu nc+. - Zmiana nazwy powoli nam na dalsze inwestycje w rozwój silnego ekosystemu Canal+, który nadal będzie łączył najlepszy sport, film i rozrywkę w jednym miejscu, w tym również w modelu OTT dzięki planowanej usłudze myCanal - na chwilę obecną komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, kierownik ds. PR korporacyjnego, technologii i ofert w nc+.
W marcu informowaliśmy, że francuska firma Vivendi, właściciel Canal+, planuje uruchomić w Polsce usługę VoD myCanal, która może, ale nie musi funkcjonować jako niezależny i konkurencyjny do Player.pl podmiot. - Oferta myCanal to zupełnie inny produkt. Naszym zdaniem na rynku jest miejsce dla wielu inicjatyw - tłumaczył portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN i Discovery Polska. Na chwilę obecną nie jest znana dokładna data startu tego serwisu, który umożliwia strumieniowe przesyłanie programów na żywo i na żądanie. Wiadomo jednak, że byłby on bezpłatny dla abonentów Canal+.
Platforma nc+ równocześnie nie rezygnuje ze sportu, m.in. przez najbliższe dwa sezony będzie transmitować PKO Ekstraklasę. To głównie z myślą o tej dyscyplinie w środę, 10 lipca br. nadawca uruchomił dwa nowe kanały Canal+ Sport 3 i Canal+ Sport 4. Obie anteny pokażą wszystkie 296 meczów z każdego sezonu Ekstraklasy (część w formule programu Multiliga+), a także ich skróty i analizy oraz magazyny dotyczące tych rozgrywek. Obie stacje już pojawiły się w ofercie innych operatorów, w tym m.in. Cyfrowego Polsatu.
nc+ ze wzrostem wpływów i zysku
ITI Neovision, operator platformy nc+, od kwietnia 2017 do końca ub.r. zanotował 3,78 mld zł wpływów sprzedażowych i 195,2 mln zł zysku netto, wobec 3,69 mld zł przychodów i 152,8 mln zł zysku we wcześniejszych 21 miesiącach. Firma zarabia głównie na opłatach od abonentów, zmniejszyła wydatki na produkcję treści, a zwiększyła na emisję stacji i marketing. Na koniec ub.r. firma zatrudniała 1 494 osoby.
W lipcu ub.r. do zarządu firmy dołączyła Edyta Sadowska, a od czerwca br. jest prezesem i dyrektorem generalnym. Zastąpiła na tych stanowiskach Manuela Rougerona, który przechodzi do zespołu Canal+ International i będzie zarządzał koncernem w regionie Azji i Pacyfiku.
W sprawozdaniu z działalności zarząd ITI Neovision ocenił, że rynek płatnej telewizji w Polsce nie będzie się rozwijał już tak dynamicznie jak w poprzednich latach. - Główny nacisk trzeba położyć na utrzymanie dobrych relacji z abonentów oraz pozyskanie nowych poprzez oferowanie im nowych produktów uzupełniających tradycyjną ofertę telewizyjną: internet, telefon oraz OTT - stwierdziły władze spółki.
Podkreśliły, że pozycja operatora poprawiła się znacznie m.in. dzięki współpracy z Orange Polska. Właściciel nc+ od sześciu lat razem z tym telekomem sprzedaje pakiet płatnej telewizji i telefonii mobilnej.
- Mimo coraz bardziej konkurencyjnego rynku w kolejnych latach spółka planuje utrzymanie obecnych abonentów DTH (direct-to-home, czyli telewizji satelitarnej - przyp.) poprzez wzmocnienie portfela kanałów telewizyjnych oraz udostępnianie im kolejnych innowacyjnych usług interaktywnych oraz dalsze poszerzenie swojej bazy klientów poprzez oferowanie nowych produktów - zapowiedział zarząd właściciela nc+.
Na koniec ub.r. nc+ miała 2,194 mln abonentów, o 23 tys. więcej niż rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Platforma CANAL+ zastąpi nc+, rebranding jesienią
W dobie rozwoju internetu, nadchodzącego 5G platformy cyfrowe nie mają racji bytu.