PAP planuje 11 proc. więcej wpływów. Wyższe koszty obniżą zysk
Polska Agencja Prasowa zapowiada wzrost wpływów ze sprzedaży o 10,7 proc. w porównaniu do 2021 roku. Agencja chce zamknąć ten rok z 62,7 mln zł przychodów ze sprzedaży.
Polska Agencja Prasowa w sprawozdaniu z działalności za 2021 rok, opracowanym pod koniec marca br., zapowiedziała wzrost przychodów ze sprzedaży do 62,7 mln zł (wzrost o 10,7 proc. w porównaniu do 2021 roku). Wyższe mają być także koszty działalności operacyjnej – 83,5 mln (wzrost o 13,5 proc.) oraz koszty wynagrodzeń – 44,1 mln zł (wzrost o 9,1 proc.).
Wyższe koszty sprawią, że według przewidywań niższy będzie zysk PAP. Ma wynieść 11 tys. zł (spadek o 98,4 proc.).
Wśród przychodów największy udział miały: serwisy ogólnoinformacyjne – 14,6 mln zł, serwisy ekonomiczne – 7,7 mln zł, wynajem – 6,3 mln zł, produkty foto – 5,6 mln zł i obsługa medialna – 4,1 mln zł.
W ub.r. grupa zatrudniała średnio 393,27 osób na 390,63 etatach, z czego 279,67 dziennikarzy (278,26 etatów). Na koniec roku zatrudnionych było 395 osób na umowę o pracę (o pięć więcej niż na koniec 2020 roku). Ostatniego dnia 2021 roku w PAP pracowało 278 dziennikarzy (o trzech mniej niż rok wcześniej).
Czytaj też: PAP połączyło trzy zespoły w biuro strategii medialnych, szefową Lidia Garbaczuk
Średnia miesięczna płaca brutto wyniosła ogółem 7445 zł. Dziennikarze zarabiali średnio nieco więcej - 7483 zł, a nie dziennikarze – 7348 zł. W 2020 roku PAP odnotowała stratę w wysokości 4,72 mln zł.
Dołącz do dyskusji: PAP planuje 11 proc. więcej wpływów. Wyższe koszty obniżą zysk