Panorama Firm coraz bardziej mobilna
Eniro Polska, właściciel wyszukiwarki lokalnej panoramafirm.pl, dynamicznie przechodzi na mobile, tym samym dostosowując się do potrzeb użytkowników i reklamodawców.
W odpowiedzi na szybki rozwój rynku mobilnego, który w Polsce stanowi ok. 11% w porównaniu do ruchu desktopowego, Eniro Polska stawia na mobilność i rozwiązania w mediach cyfrowych. W Polsce jest to nie tylko lokalna wyszukiwarka panoramafirm.pl, ale także mapy internetowe, rozwiązania mobilne (aplikacje, Nawigacja Panorama Firm), strony WWW przygotowywane w technologii Responsive Web Design, czy wideo. Klienci firmy w znakomitej większości wiedzą, że w dzisiejszych czasach nie wystarczy być tylko w Internecie. Aby skutecznie konkurować na rynku trzeba być łatwo wyszukanym i komunikować się z użytkownikami w atrakcyjny dla nich sposób, w tym także poprzez urządzenia mobilne.
„Oferta naszej firmy dostosowana jest dla firm z sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Proponujemy klientom kompleksowe rozwiązania reklamowe, począwszy od prezentacji ich firmy, jej lokalizacji, oferty produktowej lub usługowej aż po przygotowanie multimedialnej kampanii reklamowej”. – mówi Magdalena Wypychowicz, Dyrektor Działu Produktów i Usług. „Niewiele firm posiadających swoje strony internetowe ma je dostosowane do rozmiaru ekranu telefonu lub małego tabletu. W większości przypadków są one nieczytelne i użytkownicy nie są w stanie z nich skorzystać”. – dodaje Magdalena Wypychowicz. „Obecność w mobilnych wyszukiwarkach, takich jak panoramafirm.pl, jest dziś konieczna. Jeśli użytkownik nie znajdzie szukanej przez siebie firmy w wynikach wyszukiwania, to tak jakby ona nie istniała”. – podsumowuje Magdalena Wypychowicz, Dyrektor Działu Produktów i Usług.
Eniro Polska stawia na mobilność, ponieważ wyszukiwanie lokalne opiera się w głównej mierze na wyszukiwaniu w pobliżu lub na mapie, a ten sposób jest naturalnie mobilny. Większość (ponad 80%) tego typu wyszukań dotyczy potrzebnych użytkownikom produktów czy usług w najbliższej okolicy, w której się znajdują. Wyszukiwania mobilne znacznie częściej prowadzą do bezpośredniego kontaktu z firmą i w efekcie do transakcji. Badania wskazują, że 70% wyszukań mobilnych prowadzi do działania w ciągu godziny np. kontaktu z firmą. Jednocześnie, aż 63% użytkowników smartfonów będzie szukać innej firmy, jeśli nie znajdzie tej, na której im zależy.
„Użytkownicy naszych produktów mobilnych doskonale wpisują się w pożądany profil klientów dla reklamodawców Eniro. Są to przede wszystkim osoby otwarte na nowe technologie, poszukujące konkretnych produktów czy usług w okolicy, w której się znajdują. A do tego zdecydowane na ich zakup już w momencie wyszukiwania”. – mówi Magdalena Wypychowicz, Dyrektor Działu Produktów i Usług. „Biorąc pod uwagę fakt, że obecnie posiadanie smartfona to niemalże standard, to możliwość dotarcia do osób zdecydowanych na zakup jest szczególnie atrakcyjna”. – dodaje Magdalena Wypychowicz, Dyrektor Działu Produktów i Usług.
W 2013 roku Eniro Polska wprowadziła na rynek nowe aplikacje mobilne (iOS i Android), a w tym roku strona mobilna została zastąpiona responsywną (RWD), natomiast aplikacje zostały odświeżone. Dzięki nowym rozwiązaniom firma odnotowała 410% wzrost liczby odsłon mobilnych (źródło: Adobe SiteCatalyst) rok do roku. Jak widać po liczbie pobrań (ponad 70 tysięcy w ciągu zaledwie trzech miesięcy od premiery) bezpłatnej nawigacji Panorama Firm, Polacy chętnie korzystają z darmowych rozwiązań mobilnych. Jednocześnie do oferty zostały wprowadzone nowe mobilne produkty reklamowe, które również cieszą się ogromnym powodzeniem wśród reklamodawców.
Eniro jest firmą świadczącą usługi w zakresie wyszukiwania lokalnych informacji o firmach, produktach i usługach. Eniro zbiera, filtruje i porządkuje informacje lokalne. Nasz wzrost napędzany jest przez rosnącą mobilność użytkowników oraz przyzwyczajenia do korzystania z różnych urządzeń. Jesteśmy na czele tych zmian z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. Od ponad 100 lat pomagamy ludziom znaleźć informacje lokalne, a firmom - klientów. Obecnie oferujemy rozwiązania typu „multiscreen”– nasi użytkownicy mogą w łatwy sposób zlokalizować poszukiwane produkty i usługi, niezależnie od miejsca w którym się znajdują i sposobu wyszukiwania - korzystając ze smartfonów, tabletów czy komputerów. Reklama mobilna jest dzisiaj najszybciej rosnącym segmentem w Eniro. Eniro to inteligentna droga na skróty do wszystkiego, co potrzebujesz, bez względu na to gdzie jesteś i dokąd zmierzasz.
Eniro jest jedną z największych firm zajmujących się wyszukiwaniem lokalnym w krajach skandynawskich. Spółka zatrudnia łącznie około 3,000 pracowników i jest notowana na giełdzie w Sztokholmie NASDAQ OMX od 2000 r. W 2013 r. przychody firmy wyniosły 3,660 mln koron szwedzkich, a EBITDA (zysk operacyjny przed odsetkami, amortyzacją i podatkami) osiągnęła 956 mln koron szwedzkich. Ponad 80% przychodów firmy pochodzi z mediów cyfrowych. Siedziba Eniro mieści się w Sztokholmie. Więcej informacji o firmie można znaleźć na stronie: www.enirogroup.com. Wiodącą marką Eniro w Polsce jest Panorama Firm, dostępna jako wyszukiwarka lokalna w Internecie panoramfirm.pl i rozwiązania mobilne. Panorama Firm – Odkrywaj blisko. Szukaj lokalnie.
Dołącz do dyskusji: Panorama Firm coraz bardziej mobilna
Zawiodłem się WM :)