'Pani Domu' idzie na wojnę cenową z 'Naj'
Od numer 45/08 (na rynku od czwartku) podstawowe wydanie tygodnika"Pani Domu" (Marquard Media Polska) będzie kosztować 1 zł, czyli o70 groszy mniej niż dotychczas. To odpowiedź wydawnictwa naobniżenie ceny tygodnika "Naj" do 1 zł przez G+J Polska.
Spadek ceny "Naj" z 1,50 zł do 1 zł (początkowo do 0,50 zł)spowodował znaczny wzrost sprzedaży tego pisma. W pierwszymmiesiącu ukazywania się w tygodnika w niższej cenie, czyli w lipcubr. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 386 847 egz., cooznaczało wzrost o 86 proc. w porównaniu do lipca 2007 r. i dało"Naj" pozycję lidera segmentu tygodników poradnikowych. "Pani Domu"w tamtym miesiącu zajęła natomiast ostatnie miejsce w segmencie ześrednią sprzedażą wynosząca 216 707 egz. , notując spadek w ujęciurocznym o 12 proc.
Również w sierpniu br. "Naj" był liderem segmentu - miał średniąsprzedaż ogółem na poziomie 388 948 egz. (wzrost o 73 proc.),podczas gdy znajdująca się na ostatniej pozycji "Pani Domu"sprzedawała wtedy 225 514 egz. (o 16 proc. mniej niż rokwcześniej). Wszystkie dane ZKDP.
Wydawnictwo Marquard Media Polska tygodnik "Pani Domu" wydaje odlistopada 2007 roku. Wcześniej tytuł należał do Axel SpringerPolska.
Dołącz do dyskusji: 'Pani Domu' idzie na wojnę cenową z 'Naj'