otoMoto.pl przed motoryzacyjnym OLX.pl, Autokult.pl łeb w łeb z Auto-swiat.pl (TOP10)
Na czele serwisów motoryzacyjnych są dwie platformy ogłoszeniowe: otoMoto.pl wyraźnie wyprzedza sekcję motoryzacyjną OLX.pl. Wśród stron z treściami dziennikarskimi o miano lidera rywalizują Autokult.pl i Auto-swiat.pl.
W lipcu br. otoMoto.pl (należące do Grupy OLX) odwiedziło prawie 6,8 mln realnych użytkowników, co dało serwisowi 24,31 proc. zasięgu. Internauci wykonali w nim 333,83 mln odsłon, a każdy spędził tam średnio 56 minut i sekundę - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Zajmująca drugie miejsce sekcja motoryzacyjna OLX.pl zanotowała zdecydowanie mniej odwiedzających (5,87 mln) oraz krótszy średni czas korzystania (48 minut) od otoMoto.pl. Za to użytkownicy wykonali w niej nieco więcej odsłon - 335,05 mln.
Obie witryny osiągają wielokrotnie wyższa statystyki, zwłaszcza odsłon i przeciętnego czasu korzystania, od pozostałych serwisów z zestawienia, głównie z treściami dziennikarskimi. Na Autokult.pl (Grupa Wirtualna Polska) w lipcu 3,54 mln internautów wykonało 15,35 mln odsłon oraz spędziło średnio po 17 minut i 59 sekund, natomiast serwis magazynu „Auto Świat" (Ringier Axel Springer Polska) zanotował 3,35 mln użytkowników, 12,86 mln odsłon oraz 3 minuty i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania. Do Wirtualnej Polski należy też sekcja motoryzacyjna WP.pl, która miała 1,48 mln odwiedzających, 4,85 mln odsłon oraz 3 minuty i 47 sekund średniego czasu korzystania.
W zestawieniu są też witryny o samochodach i motocyklach należące do innych czołowych wydawców. Dział motoryzacyjny Interii zanotował 2,06 mln użytkowników, 9,68 mln odsłon oraz 9 minut i 2 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez internautę, Moto.pl (Agora) - 1,88 mln użytkowników, 4,95 mln odsłon oraz 96 sekund średniego czasu korzystania, a Motofakty.pl (Grupa Polska Press) - 1,1 mln użytkowników, 4 mln odsłon oraz 2 minuty i 34 sekundy średniego czasu korzystania.
Na Autocentrum.pl, w którym oprócz treści dziennikarskich są ogłoszenia, 1,77 mln internautów wykonało 19,59 mln odsłon i spędziło średnio po 8 minut i 47 sekund, natomiast sekcja motoryzacyjna ogłoszeniowego Sprzedajemy.pl miała 1,08 mln użytkowników.
Zdecydowana większość witryn w lipcu osiągnęła dużo wyższe statystyki odwiedzalności niż w czerwcu. otoMoto.pl zyskało 214,1 tys. użytkowników, 35,25 mln odsłon oraz 3 minuty i 31 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (to odpowiednio 3,2, 11,8 i 6,7 proc. w górę), a sekcja motoryzacyjna OLX.pl - 918,5 tys. użytkowników (18,5 proc.) i 24,97 mln odsłon (8 proc.) przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 4 minuty i 57 sekund (9,3 proc.).
Procentowo jeszcze więcej zyskały sekcja motoryzacyjna Interii, Moto.pl i Autocentrum.pl. Pierwszy serwis osiągnął wzrost o 449,3 tys. odwiedzających i 2,74 mln odsłon (czyli 27,8 i 39,5 proc.), drugi - 275,9 tys. użytkowników i 853,5 tys. odsłon (17,1 i 20,8 proc.), a trzeci - 276,2 tys. użytkowników i 2,4 mln odsłon (18,4 i 13,9 proc.).
Natomiast Auto-swiat.pl przy spadku liczby odwiedzających o 93 tys. (2,7 proc.) zanotował wzrost liczby odsłon o 850,3 tys. (7,1 proc.) i średniego czasu korzystania o 31 sekund (17,2 proc.), a WP Moto zyskało 32,5 tys. użytkowników (2,2 proc.), tracąc 693,4 tys. odsłon (12,5 proc.).
Dołącz do dyskusji: otoMoto.pl przed motoryzacyjnym OLX.pl, Autokult.pl łeb w łeb z Auto-swiat.pl (TOP10)