SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

otoMoto.pl przed motoryzacyjnym OLX.pl, Autokult.pl łeb w łeb z Auto-swiat.pl (TOP10)

Na czele serwisów motoryzacyjnych są dwie platformy ogłoszeniowe: otoMoto.pl wyraźnie wyprzedza sekcję motoryzacyjną OLX.pl. Wśród stron z treściami dziennikarskimi o miano lidera rywalizują Autokult.pl i Auto-swiat.pl.

W lipcu br. otoMoto.pl (należące do Grupy OLX) odwiedziło prawie 6,8 mln realnych użytkowników, co dało serwisowi 24,31 proc. zasięgu. Internauci wykonali w nim 333,83 mln odsłon, a każdy spędził tam średnio 56 minut i sekundę - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Zajmująca drugie miejsce sekcja motoryzacyjna OLX.pl zanotowała zdecydowanie mniej odwiedzających (5,87 mln) oraz krótszy średni czas korzystania (48 minut) od otoMoto.pl. Za to użytkownicy wykonali w niej nieco więcej odsłon - 335,05 mln.

Obie witryny osiągają wielokrotnie wyższa statystyki, zwłaszcza odsłon i przeciętnego czasu korzystania, od pozostałych serwisów z zestawienia, głównie z treściami dziennikarskimi. Na Autokult.pl (Grupa Wirtualna Polska) w lipcu 3,54 mln internautów wykonało 15,35 mln odsłon oraz spędziło średnio po 17 minut i 59 sekund, natomiast serwis magazynu „Auto Świat" (Ringier Axel Springer Polska) zanotował 3,35 mln użytkowników, 12,86 mln odsłon oraz 3 minuty i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania. Do Wirtualnej Polski należy też sekcja motoryzacyjna WP.pl, która miała 1,48 mln odwiedzających, 4,85 mln odsłon oraz 3 minuty i 47 sekund średniego czasu korzystania.

W zestawieniu są też witryny o samochodach i motocyklach należące do innych czołowych wydawców. Dział motoryzacyjny Interii zanotował 2,06 mln użytkowników, 9,68 mln odsłon oraz 9 minut i 2 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez internautę, Moto.pl (Agora) - 1,88 mln użytkowników, 4,95 mln odsłon oraz 96 sekund średniego czasu korzystania, a Motofakty.pl (Grupa Polska Press) - 1,1 mln użytkowników, 4 mln odsłon oraz 2 minuty i 34 sekundy średniego czasu korzystania.

Na Autocentrum.pl, w którym oprócz treści dziennikarskich są ogłoszenia, 1,77 mln internautów wykonało 19,59 mln odsłon i spędziło średnio po 8 minut i 47 sekund, natomiast sekcja motoryzacyjna ogłoszeniowego Sprzedajemy.pl miała 1,08 mln użytkowników.

Zdecydowana większość witryn w lipcu osiągnęła dużo wyższe statystyki odwiedzalności niż w czerwcu. otoMoto.pl zyskało 214,1 tys. użytkowników, 35,25 mln odsłon oraz 3 minuty i 31 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (to odpowiednio 3,2, 11,8 i 6,7 proc. w górę), a sekcja motoryzacyjna OLX.pl - 918,5 tys. użytkowników (18,5 proc.) i 24,97 mln odsłon (8 proc.) przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 4 minuty i 57 sekund (9,3 proc.).

Procentowo jeszcze więcej zyskały sekcja motoryzacyjna Interii, Moto.pl i Autocentrum.pl. Pierwszy serwis osiągnął wzrost o 449,3 tys. odwiedzających i 2,74 mln odsłon (czyli 27,8 i 39,5 proc.), drugi - 275,9 tys. użytkowników i 853,5 tys. odsłon (17,1 i 20,8 proc.), a trzeci - 276,2 tys. użytkowników i 2,4 mln odsłon (18,4 i 13,9 proc.).

Natomiast Auto-swiat.pl przy spadku liczby odwiedzających o 93 tys. (2,7 proc.) zanotował wzrost liczby odsłon o 850,3 tys. (7,1 proc.) i średniego czasu korzystania o 31 sekund (17,2 proc.), a WP Moto zyskało 32,5 tys. użytkowników (2,2 proc.), tracąc 693,4 tys. odsłon (12,5 proc.).

Dołącz do dyskusji: otoMoto.pl przed motoryzacyjnym OLX.pl, Autokult.pl łeb w łeb z Auto-swiat.pl (TOP10)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Taki
A Autoblog ze SpidersWeb? A Elektrowoz? Co ostatni chwalą się, że są już tylko trzy razy mniejsi niż Moto
odpowiedź
User
Lewy
Czytajcie że zrozumieniem, to jest top 10. Chociaż faktycznie ja bym tutaj chętnie zobaczył Samar.
odpowiedź
User
Bla
6% różnicy to nie bardzo łeb w łeb...autor chyba nie kojarzy znaczenia
odpowiedź